Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Geraspte tomaat van Bonnysa wint opnieuw "Smaak van het Jaar"

"Tomaat puur natuur". Met deze slogan lanceert het Spaanse Bonnysa een reclamecampagne voor zijn verse en natuurlijke geraspte tomaat, die dit jaar opnieuw is bekroond met de Smaak van het Jaar-prijs.

Zo is er een televisiecommercial die de eerste dag op het werk van een teeltmedewerker verslaat. Het hoofdpersonage krijgt een rondleiding op het bedrijf en krijgt daarbij het hele productieproces te zien: van zaadje, teelt en oogst tot de uiteindelijke vervaardiging van verse geraspte tomaat. "Wanneer je deze zorg en toewijding ziet, is het moeilijk niet verliefd te worden op het hoofdingrediënt", zo merkt het hoofd Marketing van het bedrijf op.

"Met deze leuke commercial willen we de passie voor de teelt overbrengen op de consument. De reclamespot is ook opgenomen in onze productiehal. Wat de kijker ziet, is waar wij elke dag aan de slag gaan en we zijn heel trots de consument een uniek product aan te kunnen bieden dat 100% made in Spain is, zowel wat de teelt als de verwerking betreft”, vertelt Manuel Escoda. "We tonen dus twee facetten van ons bedrijf: enerzijds de teelt zelf en anderzijds het verwerkingsproces tot een gemaksproduct, dat waarde toevoegt aan het verse product."

Naast de reclamecampagne op TV is er ook een uitgebreid aanbod van online marketingacties. Het bedrijf doet daarvoor een beroep op enkele influencers en experten. Het zal actief zijn op social media, maar ook zichtbaar via advertenties in de pers. De hoofdmoot van het online-aanbod vormen drie reclamespots die het hebben over “heiligschennis” wanneer er bij het bereiden van enkele van de stergerechten uit de mediterrane keuken geen verse ingrediënten worden gebruikt.

"De voorgestelde ratatouille of roerbakschotel, paella met zeevruchten of heerlijke pizza zullen ons overtuigen om over te stappen op verse ingrediënten. De reclamespots zijn zeer visueel en gericht op het onlinesegment zodat de aandacht van de kijker al vanaf het eerste moment wordt getrokken", zo merkt Escoda op.

“Tomaat is een van de hoofdingrediënten van de Spaanse keuken. Wij Spanjaarden gebruiken het bijna elke dag. En nu kan de Spaanse consument dus ook kiezen voor een smakelijke gemaksversie van vers geraspte tomaat die niet alleen op geroosterd brood kan worden gesmeerd, maar ook dienst doet als ingrediënt voor een eindeloze lijst met recepten op basis van tomaat. En zeg nu zelf, verse kwaliteitstomaat zorgt altijd voor dat tikkeltje meer”, voegt hij eraan toe.



Bonnysa heeft ook nog promotieacties in de pijplijn zitten voor de andere producten uit het assortiment en blijft brainstormen om te zien hoe een reeks nieuwe producten die het van plan is de komende maanden op de markt te brengen het best gelanceerd kunnen worden. De nieuwe producten zullen een verdere aanvulling vormen op de ambitieuze catalogus van convenience producten die van het bedrijf reeds een toonaangevende speler in dit marktsegment heeft gemaakt.



Het bedrijf uit Alicante was een van de eerste die volop inzette op de ontwikkeling van een assortiment van gemaksproducten in Spanje en de verse geraspte tomaat die in 2006 werd gelanceerd was er al bij van bij het prille begin. Dit jaar werd met de geraspte tomaat niet alleen voor de tweede keer op rij de Smaak van het Jaar-prijs behaald, dit jaar staat ook in het teken van de reclamecampagne, wordt het assortiment verpakkingen uitgebreid (tot 1,5 l) en worden nieuwe smaken toegevoegd aan de geraspte tomaat (met olie en knoflook, met oregano, met basilicum, enz.). Maar het uitgangspunt blijft hetzelfde: versheid en natuurlijkheid op basis van tomaten uit eigen teelt.

Voor meer informatie:
Manuel Escoda
Bonnysa
+34 633 700 705 (Spanje)
manuelescoda@bonnysa.es
www.bonnysa.es

Publicatiedatum: