Heel veel kinderen dromen ervan om later influencer te worden, maar voor groenten lopen ze niet echt warm. Daarop inspelend heeft Spoony de Veggie Vlog award in het leven geroepen. Het doel is om groenten bij kinderen in een positiever daglicht te stellen. Door leeftijdgenoten zélf, in een voor deze groep aansprekende vorm, vrolijk en positief te laten vertellen over alle facetten van ‘groenten’.
Tijdens de Veggie Vlog award gaan kinderen groenten door middel van vlogs een heldenrol geven. Uit alle vlogs, waarin deelnemers (4 – 12 jaar) hun favoriete groenten promoten, worden 6 finalisten gekozen die met sociale onderneming Spoony op groenten-ontdekkingstocht gaan. De hoofdprijs: een vlogcamera én een vlogcursus t.w.v. € 250,-.
De finalisten gaan gedurende drie maanden het proces van zaadje tot maag meemaken, bij de teler en bij de verwerkers. Ook mogen ze op het grote B2B event Food Unplugged – waar honderden beslissers uit de voedingssector bij elkaar komen – op het podium vertellen wat hún tip aan volwassenen is om groenten aantrekkelijker te maken.
Over alle activiteiten wordt uiteraard uitgebreid gevlogd. Spoony en haar partners gaan de vlogs delen met hun achterban. Ook delen de vloggers zelf hun groentenfilmpjes op onder andere Tik Tok. Spoony verwacht met deze award bij duizenden kinderen het zaadje te planten dat groenten een heldenrol verdienen.
De Veggie Vlog start op 27 mei. Op 22 juni worden de finalisten bekendgemaakt. Begin september zit het groentenavontuur erop en maken we de winnaar bekend. Deze actie is mede mogelijk gemaakt door Skool en de Kookhoek en wordt ondersteund door het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit.
Zie voor meer informatie: www.spoony.nl/veggievlog