Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Unifrutti Italia verdrievoudigt import van citroenen met eetbare schil

Covid-19 versnelde de consumententrend voor alle soorten citrus wereldwijd in 2020 en in het geval van de citroen ging die versnelling niet alleen in termen van hoeveelheden, maar ook wat betreft de segmentatie van de consumentenvraag. De nieuwe vraag die zich al enige tijd voordeed in het kader van een gedifferentieerd aanbod, werd in feite verergerd door de gevolgen van de pandemie, waardoor verschillende consumentenpatronen ontstonden die elk op basis van verschillende levensstijlen om verschillende producten vroegen.

En de citroen, een veelzijdige type citrus dat zich leent voor uiteenlopende toepassingen in elk seizoen en die het hele jaar door overal te koop is, is de spiegel geworden van een veranderende, gesegmenteerde, veeleisende en eigentijdse groente- en fruitconsument, op wie Unifrutti zich richt door haar eigen aanbod te profileren.

De groenten- en fruitconsumenten zijn niet allemaal hetzelfde en vragen dus om een even gediversifieerd product: naast degenen die geïnteresseerd zijn in gemak en prijs, is er ook een steeds groter deel van de markt dat sterk gehecht is aan streekproducten en aan de plaats waar de producten vandaan komen, terwijl anderen duurzame producten als een prioriteit beschouwen.

De citroen is de derde categorie met de hoogste omzet in duurzame tuinbouw in 2020 (bron: gegevens Nielsen Osservatorio Immagino 2020-2) en de duurzaamheid ervan gaat hand in hand met de eetbaarheid van zijn schil, waardoor hij veilig in zijn geheel kan worden geconsumeerd, van de schil tot het sap. Deze behoefte houdt in de eerste plaats verband met thuis koken, een andere gewoonte die de pandemie het afgelopen jaar met grote kracht heeft helpen terugbrengen in het leven van de Italianen.

Gianluca Defendini, CEO van Unifrutti Italia: "Dankzij de verschillende citroenvariëteiten van de Groep, die zich in verschillende klimaatgebieden bevinden streven wij naar een zorgvuldige selectie van de oogsten om 365 dagen per jaar grote hoeveelheden citroenen met eetbare schil te kunnen leveren. In het winterseizoen wordt aan de Italiaanse vraag voldaan met Siciliaanse 'Made in Italy' citroenen, waaronder de gewaardeerde Femminello di Siracusa IGP citroen."

Voor meer informatie:
Egle Zapparrata
Unifrutti Group
Ufficio Stampa - Italië
ufficiostampa@unifrutti.it
unifruttigroup.com 

Publicatiedatum: