Na het succes van de Foodeshow hebben JBHG-oprichters Jalal Benbrahim en Heuda Guesous besloten om een nieuw netwerkplatform te lanceren voor verse AGF en closeout-producten: FoodtradeHub. Het doel is om markten toegankelijker te maken. Om dit te realiseren maken de oprichters gebruik van hun ruim 20 jaar aan ervaring in de voedselsector en het afnemersbestand dat zij in deze jaren hebben opgebouwd.
De Foodeshow werd in september 2020 gelanceerd en de derde editie staat gepland voor september 2021. Het zal een geheel virtueel evenement worden dat is gericht op de levensmiddelenverwerkende industrie. Aan de vorige virtuele vakbeurs namen 2.000 mensen deel en waren meer dan 100 sprekers uit 90 verschillende landen betrokken.
Het nieuwe platform FoodtradeHub is een wereldwijd B2B-handelsnetwerk voor verse AGF en closeout-producten. Door middel van een seizoenskalender stelt het internationale expoerteurs en importeurs in staat om contact te leggen tijdens intensieve netwerkevenementen om zo nieuwe handelspartners te vinden. In 2021 staan er vier FreshDays op de agenda, waarvan de eerste volgende week al plaats zal vinden:
- Spring FreshDays (17 - 21 mei 2021)
- Summer FreshDays (12i - 16 juli 2021) *data kunnen nog worden gewijzigd
- Fall FreshDays (11 - 15 oktober 2021) *data kunnen nog worden gewijzigd
- Winter FreshDays (6 - 10 december 2021) *data kunnen nog worden gewijzigd
“We zijn van mening dat virtueel netwerken een aanvulling vormt op fysieke evenementen en exporteurs en importeurs helpen jaarrond contacten te onderhouden, wereldwijd kansen te benutten en uiteindelijk de beste keuze voor deelname aan fysieke vakbeurzen te kunnen maken," legt Jalal Benbrahim uit.
"We werken op basis van een abonnement maar bieden ook losse tickets voor evenementen aan voor professionals die graag eens een kijkje willen nemen. De deelname voor afnemers is altijd gratis. Het is een aanvulling die snel een voorsprong zal gaan nemen op live evenementen. Naast het 'grenzeloze' aspect is het efficiënt en betaalbaar en biedt het leveranciers een kosteneffectief platform voor het uitbreiden van hun exportactiviteiten."
“De meeste afnemers komen uit Europa, het Midden-Oosten en Noord-Amerika en het merendeel van de exporteurs uit Afrika en Latijns-Amerika. Als kenners van deze markt beschikken we al over een soliede netwerk van professionals. Daarnaast checken we ieder nieuw lid van ons platform om er zeker van te zijn dat deze betrouwbaar en gekwalificeerd zijn."
Spring FreshDays is het eerste vijfdaagse digitale evenement, waar kopers en exporteurs contact kunnen leggen en zaken kunnen doen. Leveranciers plaatsen een overzicht van hun productaanbod, inclusief specificaties, certificaten, beschikbare aantallen en prijzen, terwijl afnemers kunnen posten wat zij nodig hebben. Door gebruik te maken van filters kunnen alle deelnemers met twee muisklikken vinden waar ze naar op zoek zijn en contact opnemen over de details.
"Leden hebben jaarrond toegang tot de virtuele marktplaats en dit biedt uiteraard nieuwe mogelijkheden. Wanneer de interesse is bevestigd dan kunnen leden chatten of videogesprekken plannen voor het afronden van de deal."
Er zijn verschillende abonnementen mogelijk:
- Lidmaatschap voor één gebruiker voor één jaar, inclusief toegang tot 3 evenementen zonder extra kosten en de mogelijkheid om jaarrond te posten.
- Lidmaatschap bedrijf voor één jaar, met toegang voor 4 leden en merkzichtbaarheid, eveneens voor 3 evenementen.
- Per evenement, waarbij men slechts vijf dagen toegang tot het netwerkevenement heeft.
“We bieden een veilig netwerkplatform waarvan de leden zijn gescreend. We kunnen echter geen transacties garanderen want dat hangt natuurlijk volledig af van de onderhandelingen tussen de leden."
Voor meer informatie:
Miryam Nazih
Foodtradehub
Tel: +212673738470
miryam@foodtradehub.io
foodtradehub.io