Fashion watermeloen verpakt met zorg voor de planeet

"Een samenleving wordt niet alleen bepaald door wat ze creëert, maar ook door wat ze weigert te vernietigen." Met dit citaat van John C. Sawhill, voormalig CEO van The Nature Conservancy en voorzitter van de Universiteit van New York, wil Sandía Fashion, een merk van Grupo AGF, een Spaanse groep uit Almería, illustreren hoe het toewerkt naar een duurzame bedrijfsactiviteit, die niet alleen gericht is op het welzijn van de samenleving, maar ook een stap verder gaat en oog heeft voor de gezondheid van de planeet Aarde.

"Onze belofte: we zorgen voor de planeet Aarde"
Grupo AGF heeft het concept duurzaamheid opgenomen in de bedrijfsstrategie bij de teelt en afzet van de Fashion watermeloen voor de komende jaren. De groep werkt aan een Integraal Duurzaamheidsplan, dat zich vertaalt in een roadmap met specifieke maatregelen rond duurzaamheid op verschillende gebieden. Jaarlijks zal daartoe een rapport worden opgesteld dat de naleving van deze maatregelen zal evalueren en toetsen aan de duurzaamheidsdoelen die de Verenigde Naties voor 2030 heeft opgesteld. De acties die het plan van Grupo AGF voorstelt, zijn gestoeld op vijf pijlers: emissiereductie, circulaire economie, regeneratieve tuinbouw, gezondheid en welzijn, en sociale verantwoordelijkheid.

Om de koolstofuitstoot terug te dringen begint het bedrijf met een duurzamere verpakking voor de Fashion watermeloenen. Dit jaar wordt een nieuwe doos voorgesteld die is ontworpen door Ágatha Ruiz de la Prada, een internationaal erkende modeontwerpster en een zeer milieubewust persoon die zich ook professioneel inzet voor meer duurzaamheid.

Bij het ontwerp en de materiaalkeuze voor deze nieuwe verpakking is rekening gehouden met duurzaamheidscriteria en het gebruik ervan zal de uitstoot van koolstof de komende 5 jaar met meer dan 400 ton verminderen. Het betekent ook een besparing van meer dan 1.100 ton cellulose en meer dan 190 ton inkt.

Grupo AGF is dankzij de samenwerking met een van zijn partners een pionier op het gebied van emissiereductie en circulaire economie en is sinds 2017 het eerste watermeloenbedrijf in Europa dat rekening houdt met de water- en koolstofvoetafdruk van de teelt en afzet van het fruit.

"Fashion, de duurzaamste watermeloen"
“Het ontwerp van deze verpakking en het productieproces ervan houden rekening met het milieu. Zo kan je volop genieten van een Fashion watermeloen terwijl je ook zorg draagt voor je omgeving”. Deze tekst vindt de consument op de voorkant van de nieuwe doos, ontworpen door Ágatha Ruiz de la Prada, waar met de smartphone ook een QR-code kan worden gescand die naar de pagina www.sandiasostenible.com leidt. Deze website bevat meer informatie over de acties die het bedrijf onderneemt op het gebied van duurzaamheid, maar ook tips voor iedereen om zorg te dragen voor onze planeet aarde. 

Voor meer informatie:
Grupo AGF
C/ Leonardo Da Vinci, 1, 2.ª planta, puerta 12
04700 El Ejido (Almería) - Spanje
www.sandiafashion.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven