Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Amerikanen aangetrokken tot kleurrijke voorjaarsgroenten

De lente is begonnen en foodservicebedrijven in heel Amerika heropenen hun deuren. Wat betekent dit voor de vraag naar voorjaarsgroenten? 

Populaire voorjaarsgroenten, zoals babyleaf, regenboogwortelen, speciale radijzen en meer

Op Babé Farms in Santa Maria, Californië, worden populaire voorjaarsgroenten geteeld, zoals friséesla, mini-wortelen in verschillende kleuren, paarse en witte koolrabi, baby-artisjokken en speciale radijzenrassen. Het bedrijf is ook weer begonnen met de teelt van paarse spruiten. "De vraag naar deze groentensoorten maakt in deze tijd van het jaar de grootste stijging door," zegt Matt Hiltner van Babé.

De populariteit van deze soorten weerspiegelt de huidige consumententrends, zoals de interesse in gezonde voeding, nieuwe producten, en dan met name kleurrijke soorten, en het feit dat mensen meer thuis koken.

Babé introduceerde onlangs een stazak (453gr) voor haar watermeloenradijs. Deze verpakking laat de felgekleurde  groenten goed uitkomen en maakt het product ook nog eens langer houdbaar. "Toen de pandemie uitbrak, was de vraag naar producten met een lange houdbaarheid het sterkst, zoals bieten, knolselderij, boerenkool, paksoi en zelfs koolrabi," zegt Hiltner. "Nu richten mensen zich meer op het thuis bereiden van hun favoriete restaurantgerechten of recepten die ze op social media tegenkomen. Ze zijn bereid om speciale versproducten aan te schaffen om hun gerechten een authentieke smaak en uitstraling te geven."

Babé introduceerde onlangs een stazak voor haar watermeloenradijzen

Maaltijdpakketten als marketingstrategie
Hiltner vertelt verder dat het introduceren van maaltijdpakketten met speciale groentensoorten, zoals romanesco en watermeloenradijs, een zeer effectieve marketingstrategie is gebleken. 

De vraag naar kleurrijke wortelen neemt volgens Hiltner in deze tijd van het jaar altijd fors toe

Nu de foodservice echter weer opstart, verandert ook de vraag. "De situatie begint te normaliseren in termen van consumptie," vervolgt Hiltner. Zo zag Babé de afgelopen maanden de vraag naar populaire foodservice-items, zoals frisée, baby-sla, knolselderij, koolrabi, baby-artisjok, Purple Ninja en watermeloenradijzen, weer toenemen. 

Voor meer informatie:
Matt Hiltner
Babé Farms, Inc.
+1 805 925 4144
matt@babefarms.com  
www.babefarms.com 

Publicatiedatum: