Albert Heijn trapt deze week af met een nieuw organisatiemodel voor de winkels. De functies assistent-supermarktmanager en teamleider verdwijnen. 7500 managers krijgen een andere functie, schrijft Retailtrends.nl.
De huidige organisatiestructuur van de Albert Heijn-winkels bestaat al vijftien jaar. In het nieuwe model wordt gewerkt met gespecialiseerde managers voor vers, operatie en service. De manager vers is verantwoordelijk voor de versafdeling – van groente en fruit tot brood. Alle managers vallen onder de supermarktmanager, zullen vaak op de winkelvloer te zien zijn en sturen daar elk hun team aan. Zij worden ondersteund door shiftleiders.
Betrokkenheid medewerkers
Albert Heijn heeft de verandering de afgelopen jaren zorgvuldig voorbereid. Zowel medewerkers als de medezeggenschap zijn betrokken in het proces. Er zijn pilots gedaan in een aantal winkels om zo de ervaring van medewerkers mee te kunnen nemen bij het finetunen van de nieuwe organisatie. Ook de OR van Albert Heijn is in een vroeg stadium meegenomen in de veranderingen en heeft een positief advies gegeven.
Bron: AH