Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Herkenbaar eigen groentenmerk zorgt voor groei in meer dan alleen paprika

Tholen – Njoy is al sinds 2013 het eigen merk van Diosa Fruit. Na jarenlang de vertrouwde zwarte doos gebruikt te hebben werd het tijd voor een nieuw jasje.

Vandaag de dag is handelsbedrijf Diosa Fruit verantwoordelijk voor de verkoop van onder andere paprika’s onder eigen merk. Sinds afgelopen week in een tweetal nieuwe dozen. Directeur Teun Hendriks vertelt over het hoe en waarom van deze stap.

“Twee jaar terug bracht ik een bezoek aan het Verenigd Koninkrijk. Daar merkte ik hoe bekend ons merk al was. Ik was er aangenaam verrast door. Het laat zien dat mensen waarde hechten aan de betrouwbaarheids- en kwaliteitservaring die wij met ons eigen merk willen meegeven.”

Verkopers Nick en Art in de verpakkingshal van Oostland Company

Herkenbaarheid
Het bezoek bevestigde voor Teun dat er met het eigen merk inmiddels een goede basis is gelegd. “Door onder eigen merk te leveren is ons product goed herkenbaar. Je merkt dat zeker groothandels en marktkooplui daar steeds meer belang aan hechten.”

In eerste instantie werd het merk opgebouwd met de paprika's van eigen teler Oostland Company. Tegenwoordig levert het handelsbedrijf een groeiend assortiment groenten, ook niet meer uitsluitend uit de kas. Reden om het merk ook te vernieuwen, het meest zichtbaar aan de nieuwe kartonnen dozen. Diosa Fruit gebruikt er twee: eentje van 30x40 centimeter, goed voor 5 kilo en eentje van 60x40 centimeter, goed voor 10 kilo.

De vernieuwde dozen zijn universeel inzetbaar. “De afgelopen jaren zijn we steeds meer producten aan gaan bieden. Steeds meer telers leveren aan ons. Tegelijkertijd merken wij dat ook het aantal klanten groeit. Zij vragen steeds vaker om ons eigen merk Njoy, omdat ze daarmee kunnen rekenen op kwaliteit en een stabiel, goed product dat bovendien herkenbaar is.”

Goed zicht op beschikbaarheid
De belangrijkste afzetmarkten voor Diosa Fruit zijn het Verenigd Koninkrijk en Ierland. “Hoewel de eigen teelt van paprika daar de laatste tijd wel iets groeit, importeren ze nog steeds heel veel. Dat zal ook nog wel even zo blijven.”

Diosa Fruit exporteert ook naar andere landen. De weersomstandigheden in Europa en daarbuiten hebben veel effect op waar de vraag vandaan komt. “Of het een natte, koele zomer wordt of een hete, droge zomer maakt zeker in paprika veel uit. Dat hebben we de afgelopen jaren wel gezien.”

Dit jaar begon voor Diosa Fruit het Hollands seizoen in week 10/11. “Er was direct heel veel vraag. Spanje was vroeger klaar dan normaal en had ook kwaliteitsproblemen. Het maakte dat wij de vraag dit jaar met Nederlands product direct goed konden invullen.”

De volumes waren de afgelopen tijd hoog en namen flink toe. Al is daar in week 15 verandering in gekomen. "De volumes uit de kas lopen op dit moment tijdelijk hard terug, zien wij bij onze telers. Door onze teeltervaring en nauwe samenwerking met hen weten we altijd goed wat, hoeveel en wanneer we product hebben. Voor de komende paar weken zullen er tijdelijk minder volumes op de markt zijn.”

Prei van eigen teler

Onderscheiden
Maar zoals al aangegeven, Njoy draait allang niet meer alleen om paprika. Op de vernieuwde website van Diosa Fruit is het complete assortiment te zien, al is het uiteindelijk de kunst de klantvraag in te vullen. “Wat zij vragen, willen wij leveren. Dat kan bijvoorbeeld ook een pallet sinaasappels of courgettes erbij zijn. Het is aan ons om de juiste telers bij de klantvraag te zoeken. En om ons met ons eigen merk te blijven onderscheiden. Ook met de juiste verpakkingen. Soms in onze dozen, maar ook kleinverpakken of levering in kratten kunnen wij verzorgen.” 

Voor meer informatie:
Diosa Fruit
Hendrik Driessenweg 6
2651 NW Berkel en Rodenrijs
+31 (0)10 530 01 16
sales@diosafruit.com 
www.diosafruit.com