Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jan Prinsen roept AGF-sector op om zich in te zetten voor de promotie van groenten en fruit

Tholen – “De VN heeft 2021 uitgeroepen tot het jaar van groenten en fruit. Een heel mooi initiatief waar ik 100 procent achter sta”, laat Jan Prinsen van Belgian Fresh Food Institute weten. “Zo ben ik aan de slag gegaan met het idee: wat kan ik ondernemen om de consumptie van groenten en fruit te stimuleren? Promotie maken kost geld, zeker als je op korte termijn veel mensen wilt bereiken. Helaas, hebben wij van Belgian Fresh Food Institute geen geld om promotie te maken, omdat wij geen handelsbedrijf zijn. Toch zijn er binnen de beperkingen genoeg mogelijkheden, als je ze maar wilt zoeken en zien.”

Op 9 oktober 2008 gaf VLAM het startschot voor een gloednieuwe campagne ‘All Day Long’. Deze campagne moest ervoor zorgen dat de Belg meer groenten en fruit zou consumeren. Niet enkel tijdens de maaltijd, maar ook als gezonde snack. De campagne was een samenwerking tussen de Belgische groenten- en fruittelers, importeurs en de binnenlandse handel. VLAM coördineerde de campagne. Na een aantal jaar stopte de populaire campagne. “Jammer”, vond Jan. “Het was een mooie campagne die gefinancierd werd met de steun van de Europese Unie en die door heel veel partijen uit de sector gesteund werd. Op sommige producten staat het logo van de campagne nog steeds op de verpakking.”

“Omdat ikzelf heel wat volgers heb op Instagram, LinkedIn en Twitter, heb ik het initiatief genomen om het logo van ‘All Day Long’ opnieuw te gaan gebruiken, omdat het nog steeds een mooi en doeltreffend beeld is. Meestal zet ik er een leuke tekst en mooie kleurrijke foto’s van groenten en fruit bij. Ik roep hierbij mijn volgers op om zoveel mogelijk social media-post en foto’s van de groenten- en fruitsector te delen. Op deze wijze kunnen we op een snelle en goedkope manier, met zijn allen een mooie actie opzetten. In Nederland zijn ze recent met een tof initiatief ‘Geef kleur door’ gestart. Ook dit is een mooie aanleiding om zoveel mogelijk kleurrijke foto’s van groenten en fruit op social media te delen. Met zijn allen kunnen we ervoor zorgen dat er meer groenten en fruit gegeten wordt”, besluit Jan.

Voor meer informatie:
Jan Prinsen
Belgian Fresh Food Institute
+32 (0)477 252372
belgian.fresh.food.institute@gmail.com