Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jazz werkt samen met nieuwste DreamWorks animatiefilm

Jazz-appelen gaan een spannend avontuur tegemoet dankzij een exclusieve, nieuwe samenwerking met de nieuwste DreamWorks animatiefilm Spirit Untamed, die op 4 juni 2021 in première gaat en een vervolg is op de voor een Oscar genomineerde film Spirit: Stallion of the Cimarron uit 2002.  

Appelen staan centraal in het verhaal van Spirit Untamed, wat  kinderen en hun ouders hopelijk aan zal moedigen om vaker Jazz-appelen en andere gezonde groenten en fruit te eten. Retailpartners in heel de VS promoten Jazz-appelen in speciaal ontworpen verpakkingen, waarop de twee helden uit de film afgebeeld staan: Lucky, een koppig meisje, en de wilde hengst Spirit. Op de afbeelding zit Lucky op de galopperende Spirit terwijl ze een appel vasthoudt. De co-branded POS-materialen benadrukken de samenwerking tussen de bedrijven. Zo zijn er zakken (910gr), draagtassen, kwik lok sluitingen en nog veel meer materialen voor acties in fysieke winkels en online. 

"We waren in de wolken toen DreamWorks Animation ons benaderde," zegt Cecilia Flores Paez, hoofd marketing bij T&G Global Noord-Amerika. "Appelen zorgen dat er een vriendschapsband tussen Lucky en Spirit ontstaat en we hadden ons geen betere kans kunnen wensen om onze boodschap over te brengen aan gezinnen."

"Nu de meeste Amerikanen, waaronder ook jonge kinderen, minder dan één keer per dag fruit eten, maken dit soort vernieuwende samenwerkingen het gemakkelijker voor gezinnen om voor vers fruit te kiezen. Door het delen van eenvoudige tips om gezinnen nog meer te laten genieten van groenten en fruit kunnen we de consumptie verhogen en een bijdrage leveren aan gezondere eetgewoonten," zegt Wendy Reinhardt Kapsak, voorzitter en directeur van de Produce for Better Health Foundation. 

De samenwerking omvat een scala aan reclames en promoties, waaronder deze advertentie op een bus. 

De samenwerking zal consumenten naar de winkel lokken voor Jazz-appelen, mede dankzij de aanvullende activiteiten via public relations, sociale media en een stevige digitale reclamecampagne, onder meer bestaande uit pre-roll reclames op YouTube. Op de website staat een lijst van winkels waar thema-activiteiten voor kinderen worden georganiseerd. Ook werd er een kindvriendelijk recept ontwikkeld dat op de flim is geïnspireerd. Deze 'Epic Adventure Snack' bestaat uit een Jazz-appel in hoefijzervormige plakjes, met hazelnootpasta en sprinkles. 

“Deze samenwerking biedt Jazz-appelen een geweldige kans om kinderen weer bij de appelcategorie te betrekken en gezonde eetgewoonten aan te leren," aldus Flores Paez. "Vanwege hun kleine formaat en frisse, zoetzure smaak zijn Jazz-appelen een ideaal tussendoortje voor kinderen. We zijn trots op het feit dat DreamWorks Animation de kwaliteit van Jazz-appelen erkent en deze wil delen met alle Spirit-fans. We kijken ernaar uit om dit geweldige avontuur dit voorjaar te beleven!"

Publicatiedatum: