Bladgroententeler geeft gezondheid en gemak door

‘Geef kleur door’ is de naam van de campagne die begin april werd gelanceerd en aansluit bij het Internationaal Jaar van Groenten en Fruit van de Verenigde Naties. Doel is het vergroten van het bewustzijn over de belangrijke rol van groenten en fruit voor een duurzame en gezonde samenleving.

Glastuinbouw Nederland vroeg bladgroententeler Merijn Vreugdenhil van Vreugdenhil Vegetables uit Naaldwijk naar zijn manier om met de actie mee te doen.

“Het is belangrijk dat mensen bewust worden dat het eten van een salade beter en verstandiger is dan een gevulde koek. Als je op een warme dag op het strand om je heen kijkt, dan schrik je toch wel”, aldus de teler. Merijn teelt rucolasla en spinazie aan grote groentenverwerkende bedrijven in Nederland. Daar wordt de groenten gewassen verpakt voor bekende supermarkten. 

Jongeren
Gebruiksgemak is van groot belang om de consument vaker te laten kiezen voor gezond en duurzaam, weet Merijn. “Een breed gedragen campagne kan daar een extra impuls aangeven.” Geeft dat ook een impuls aan het teeltbedrijf? “Die verwachting heb ik niet, maar dat is ook niet relevant. Het gaat om het grotere belang voor de mensheid en niet om mijn omzetplus. Dat spinazie goed voor je is, leer je al als kind. En dat vooral ook jongeren de rucola hebben ontdekt, is uit oogpunt van gezondheid een positieve ontwikkeling.”

Lees hier het hele artikel, dat eerder al in Het Hele Westland verscheen, bij Glastuinbouw Nederland


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven