Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Food Boost Challenge moet jongere enthousiast maken over groenten en fruit

Foodvalley NL, HortiHeroes en Medical Delta Living Lab VIT for Life werken samen binnen de Food Boost Challenge. Het doel daarvan is de consumptie van groenten en fruit onder jongeren tussen 12 en 20 jaar te verhogen. Ze dagen innovatieve bedrijven uit om in co-creatie met jongeren nieuwe voedingsconcepten, marktroutes, apps en games te ontwikkelen. 

Foodvalley NL, HortiHeroes en Medical Delta Living Lab VIT for Life verwachten via verschillende kanalen de doelen van de Food Boost Challenge te bereiken. Zij denken aan:

  • Wetenschappelijk onderzoek naar het keuzeproces achter de groente- en fruitconsumptie van adolescenten;
  • Een Ideation challenge voor HBO- en WO-studenten met inbreng van mbo- / mbo-studenten;
  • Co-creatie, validatie en realisatie met studenten, corporates en startups.

Ondernemers die interesse hebben om partner te worden van de Food Boost Challenge kunnen zich melden bij Kai Pruiksma van FoodValley NL.

Bron: FoodValley NL

Publicatiedatum: