Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

BelOrta gaat product bio-omschakelaars speciaal vermarkten

BelOrta introduceert EARTH, een nieuw concept waaronder de coöperatie producten in omschakeling naar bio zal groeperen en vermarkten. Hiermee wil ze de directe klanten maar ook de consument meer en beter informeren en tegelijk ook betere marktkansen creëren voor deze producten in omschakeling.

Wanneer een teler de stap wil zetten naar bioteelt, moet hij zijn gronden gedurende een bepaalde periode ‘omschakelen’. Tijdens deze periode moet de teler vanaf dag één voldoen aan de bio-regelgeving maar mogen zijn producten nog niet als biologisch verkocht worden. De hogere productiekost voor groenten en fruit die op biologische wijze geteeld worden, gecombineerd met een vaak lagere verkoopprijs voor omschakelproduct, zorgt ervoor dat omschakelen naar bio een extra zware stap is voor de teler.

Bovendien is het begrip “product in omschakeling” vrij onbekend bij consumenten. Ze weten niet waarvoor het staat en hoe dat te plaatsen tussen conventioneel en biologische geteelde groenten en fruit. Ook voor winkeliers die mee hun schouders willen zetten onder product in omschakeling blijft het heel moeilijk om deze producten te positioneren in het groenten- en fruitschap en hoe er over te communiceren met de consumenten.

“Voor veel klanten is het heel moeilijk om én bio én product in omschakeling samen aan te bieden omdat de communicatie met de consument hieromtrent niet eenvoudig is”, zegt Jo Lambrecht, manager marketing & sales bij BelOrta. “Toch is een goede vermarkting van en waardering voor verse groenten en fruit in omschakeling noodzakelijk om een verdere groei van bio-productie te realiseren. Dit vergt inspanningen van eenieder in de keten, van op het veld tot op het bord.”

EARTH
BelOrta lanceert daarom EARTH, een gloednieuw concept waarmee het de hand wil reiken naar haar klanten om samen aan de slag te gaan met het omschakelproduct.

EARTH is een acroniem waarin de biogedachte volledig verweven zit en staat voor :

  • Environmentally friendly
  • Always improving
  • Rooted in nature
  • Towards a prosperous future for people and planet
  • Healthy enjoyment

“Met open communicatie en het creëren van een bewustwording rond product in omschakeling naar bio willen we de aandacht vestigen bij de consument voor deze groenten en fruit”, sluit Jo Lambrecht af.

Voor meer informatie:
Glenn Sebregts
BelOrta

+32 (0)15 565 272
glenn.sebregts@belorta.be 
www.belorta.be 

Publicatiedatum: