Carrefour breidt samenwerking met Deliveroo voor snelle bezorging van boodschappen uit

Jumbo gaat uitbreiden naar Belgische kust
De Nederlandse supermarktketen Jumbo heeft een vergunning aangevraagd voor de bouw van een winkel in Middelkerke, haar eerste locatie aan de Belgische kust. De kustgemeente is een waar slagveld aan het worden, met al veel andere supermarkten in de directe omgeving.
De Nederlandse retailer heeft samen met Euro Shop een milieuvergunning aangevraagd bij het gemeentebestuur van Middelkerke. De nieuwe supermarkt zou gevestigd worden in het winkelcentrum Middelkerke Sea, tussen Euro Shop en marktleider Colruyt.
Bron: Retail Detail 

Carrefour breidt samenwerking met Deliveroo voor snelle bezorging van boodschappen uit
Carrefour en Deliveroo hebben dinsdag verklaard dat ze hun partnerschap uitbreiden naar Frankrijk om on-demand boodschappen in minder dan 30 minuten bij hun klanten thuis te brengen. De dienst is al beschikbaar in België, Italië en Spanje, zei Carrefour in een verklaring. Retailers werken steeds vaker samen met bezorgers om klanten thuis te bedienen tijdens de lockdowns. Vorig jaar sloot Carrefour een overeenkomst met Uber Eats voor een samenwerking op het gebied van thuisbezorging in Frankrijk en België, waarbij ook thuisbezorging binnen 30 minuten werd aangeboden. De Carrefour-Deliveroo samenwerking wordt deze week geïntroduceerd in Frankrijk, te beginnen in Parijs met plannen voor een roll-out naar 10 andere topsteden in de komende maanden.
Bron: Reuters

Tesco verwijdert in 2020 1 mld stuks plastic uit al zijn winkels
Door samen te werken met zijn leveranciers is Tesco erin geslaagd om in 2020 permanent een miljard stukken plastic te verwijderen uit zijn Britse winkels. Klanten van de grootste Britse supermarktketen zien nu veel minder plastic bij het doen van hun boodschappen. Er zijn geen kleine plastic zakjes meer voor het verpakken van groenten, gebak en los fruit; er zit geen onnodig plastic meer in vakantieproducten zoals crackers en er zitten geen plastic hoesjes meer op merkloze wenskaarten van bedrijven als Hallmark - alleen deze laatste stap scheelt al 44 mln stuks plastic per jaar. Tesco's besluit om een mld stuks plastic uit zijn verpakkingen te halen, maakt deel uit van een grotere strategie om plastic aan te pakken via zijn '4Rs verpakkingsstrategie': Verwijderen waar het kan, verminderen waar het niet kan, meer hergebruiken en recyclen wat er overblijft.
Bron: Good News Network 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven