Sumo-sinaasappelen enorm populair op Instagram

Instagram lijkt helemaal verliefd te zijn op de hashtag #sumoorange. Sommigen laten zich zelfs zo inspireren door deze kruising tussen een sinaasappel, mandarijn en pomelo dat ze er gedichten aan wijden. Voor hen is Sumo Citus 'de hemel in een vrucht'. 

Volgens CNN verkocht Suntreat vorig jaar voor €52,7 mln aan Sumo-sinaasappelen, waarbij telers profiteerden van de cult rondom het fruit. Wat zit er achter de enorme populariteit van dit citrus?

Misschien is het wel het bijzondere verhaal achter de oorsprong van deze citrussoort. De Los Angeles Times schrijft dat Sumo Citrus in Japan 'Dekopon' wordt genoemd en in een ver verleden de Verenigde Staten in werd gesmokkeld door een Japanse religieuze en agrarische sekte. Suntrest deed dit legaal, maar zorgde er wel voor dat haar activiteiten een goed bewaard geheim bleven.  

Het kan ook te maken hebben met het feit dat Sumo Citrus 'het meest vertroetelde fruit ter wereld' is. Het oogsten van Dekopon is uiterst arbeidsintensief. Iedere Sumo-sinaasappel wordt met de hand geplukt en voorzichtig verpakt om de zeer tere schil niet te beschadigen. 

Bron: mashed.com
Foto: Dreamstime.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven