Lidl domineert retailmarkt Malta

Zwitserland: Migros wint marktaandeel in 2020, versterkt online positie
De Zwitserse retailer Migros heeft zijn marktaandeel in 2020 met 1,2% vergroot tot 23,3% en heeft zijn leidende positie in het online retailsegment versterkt. De retailer schrijft de stijging van het marktaandeel toe aan een uitgebreid, klantgericht aanbod en investeringen in productkwaliteit. Het bedrijf zag de omzet in het boekjaar met 4,4% stijgen tot € 27 mld. De winst bedroeg € 1,6 mld, voornamelijk dankzij eenmalige successen als gevolg van de verkoop van Globus en Glattzentrum.
Bron: esmmagazine.com 

Malta: Lidl domineert met 20% van de omzet
De winkel op de hoek stond ooit aan de top van de piramide van het Maltese detailhandel, maar nu domineren de megamarkten de sector. De toename van het aantal grote supermarkten in de afgelopen twee decennia lijkt niet af te nemen, met 10 planningsaanvragen voor nieuwe faciliteiten die nog in behandeling zijn. MaltaToday bekeek de financiën van een aantal populaire supermarkten om uit te vinden wie de verkoopoorlog wint en wie er in het proces achterblijft. Uit de cijfers blijkt dat 12 populaire supermarktketens goed zijn voor de helft van alle omzet uit de retail in niet-gespecialiseerde winkels; Lidl neemt hiervan 23% voor zijn rekening. Pama is een verre tweede met 5,7% van de omzet van de sector.
Bron: maltatoday.com.mt 

Italië: Gruppo VéGé introduceert thuisbezorgservice met Glovo
Gruppo VéGé is een samenwerking aangegaan met Glovo om klanten een thuisbezorgservice voor boodschappen binnen 40 minuten aan te bieden. In het kader van de exclusieve overeenkomst en het nationale partnerschap zal gebruik worden gemaakt van de Quick-Commerce dienst van Glovo, die zorgt voor een snelle levering van boodschappen en andere dagelijkse producten. Het gehele verkoopnetwerk van VéGé, dat 33 bedrijven omvat die in heel Italië actief zijn met meer dan 3.400 verkooppunten, zal erbij betrokken zijn.
Bron: esmmagazine.com 

Russische online retailer Ozon ziet  handelssprong van 144% in eerste post-IPO resultaten
Ozon rapporteerde een sprong van 144% in 2020 qua bruto goederenvolume (GMV) tot € 2,2 mld in de eerste resultaten van de Russische online-retailer sinds de notering op de Nasdaq. Ozon, dat gebruikmaakt van koeriers, afhaalpunten en pakketkluizen om een van de grootste e-commerce platforms van Rusland te runnen, meldde dat het 73,9 mln bestellingen verwerkte, een stijging van 132%.
Bron: reuters.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven