Gebr. Mol (Mol Fresh Food) over de vraag naar gesneden uien:

"Afzet richting visgroothandels, pizzeria's en retail loopt goed door"

Tholen - Door de aanhoudende coronacrisis is de vraag naar gesneden AGF zienderogen teruggelopen, zo ook wat betreft gesneden uien. Niettemin loopt de vraag vanuit bepaalde horecatakken door, aldus René en Anthony Mol van Mol Fresh Food. De twee broers uit Putten zien door alle virusperikelen een behoorlijke omzetdaling.


René en Anthony Mol

Net na de Corona-uitbraak in maart vorig jaar liep de omzet in korte tijd met 30 procent terug, inmiddels is dit afgevlakt naar -15 tot 20 procent. "De horeca heeft het gezien de omstandigheden moeilijk, maar de vraag vanuit de visgroothandels, pizzeria's en natuurlijk de retail, loopt goed door. We profiteren juist in deze tijden van onze gespreide afzetmarkt", meldt René. 80-90 procent van de verwerkte uien blijft binnen de landsgrenzen, het overige gedeelte komt in omringende landen terecht. "Scandinavië en België zijn interessante markten, Duitsland loopt qua gesneden AGF nog wat achter", voegt Anthony toe.

Zowel in de productie als de handel brengt Corona de nodige uitdagingen met zich mee. René: "Onze medewerkers werken uitsluitend nog met gelaatschermen of mondkapjes op en staan bij de machines zoveel mogelijk rug aan rug om het risico op een interne uitbraak te beperken. Die is tot nog toe gelukkig uitgebleven. Acquisitie gebeurt voornamelijk telefonisch, fysiek klanten bezoeken of ontvangen is in deze tijden heel lastig."

Mol Fresh Food levert een compleet assortiment aan gesneden ui-producten, in alle kleuren en maten. "We proberen zo min mogelijk importuien te verwerken. De aanvoer aan Hollandse uien is dit jaar bovengemiddeld goed, dat maakt het extra jammer dat de horeca voor een belangrijk deel is weggevallen", schetst Anthony. 

Specifieke wensen vanuit hogere horecasegment
Naast de machinale uienverwerking zet het bedrijf in op verpakkingen. Anthony: "Belangrijk is dat onze ui-producten zo lang mogelijk houdbaar zijn, daar willen we in blijven investeren. Een goed verpakkingsalternatief voor plastic ontbreekt echter nog." Het verder uitdiepen van het productassortiment is een ander speerpunt dat blijft terugkomen. "De wensen worden met name vanuit het hogere horecasegment steeds specifieker. Vaak wil men net iets dunnere ringen of blokjes dan de standaard-snijvorm. We verwachten dat deze trend de komende jaren alleen maar toe zal nemen", besluit René.

Voor meer informatie:
Mol Fresh Food 
Handelsweg 6
3881 LS Putten
+31 (0)341 491 795
info@molfreshfood.nl 
www.molfreshfood.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven