Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dagrofa opent 400e winkel in Denemarken

VK: Asda benoemt nieuwe CIO
Asda heeft de benoeming van Carl Dawson als Chief Information Officer (CIO) bevestigd. Carl komt volgende maand bij Asda van Marks and Spencer, waar hij de afgelopen 6 jaar als CIO technologische moderniserings- en digitale transformatieprogramma's heeft uitgevoerd.
Bron: corporate.asda.com 

Dagrofa opent 400e winkel in Denemarken
De Deense retailer Dagrofa, die de merken Spar, Min Købmand en Let-Køb voert, heeft een mijlpaal bereikt met de opening van zijn 400e supermarkt in het land. Winkel nummer 400 is een Min Købmand-winkel in het dorp Øster Bjerregrav in Oost-Jutland en de retailer beschreef het als een voorbeeld van een succesvolle samenwerking met de bewoners van het gebied.
Bron: esmmagazine.com 

Onderzoek toont aan dat Britse boodschappengewoonten zijn veranderd om voedingsverspilling tegen te gaan
Nieuw onderzoek heeft aangetoond welke veranderingen de Britse consumenten sinds het begin van de pandemie in hun levensstijl hebben aangebracht om voedingsverspilling tegen te gaan: bijna twee derde (63%) zegt vaker en in kleinere hoeveelheden boodschappen te doen om te voorkomen dat zij ongewenst of bedorven voeding moeten weggooien. Een vergelijkbaar aantal (67%) koopt om dezelfde reden meer diepgevroren producten en driekwart (76%) is bereid om de 'lelijke' groenten en fruit te kopen die zo vaak ongewenst in de schappen van de supermarkt liggen. Het onderzoek onder meer dan 1.000 Britse volwassenen werd uitgevoerd in opdracht van Proagrica, een wereldwijde leverancier van technologische oplossingen voor de tuinbouw en de diergezondheidssector.
Bron: agriland.co.uk 

Daniel Kretinsky stapt ook in Spaanse supermarktketen Eroski
Via EP Corporate Group verwerft de Tsjechische miljardair Daniel Kretinsky een belang van 50% in Supratuc 2020, waartoe ook de activiteiten van Eroski in Catalonië en op de Balearen behoren. De Spaanse retailer was sinds eind 2019 op zoek naar een partner om zijn financiële fundamenten te versterken. De deal met Kretinksy moet het bedrijf in staat stellen de schuld versneld af te bouwen en nieuwe investeringen bij de Caprabo-keten in Catalonië en Eroski op de Balearen mogelijk te maken.
Bron: retaildetail.eu 

VK: Grocemania haalt €199.000 op via crowdfunding
Het Londense platform voor bezorging op dezelfde dag, Grocemania, heeft meer dan €199.000 opgehaald bij het crowdfundingplatform Seedrs, waarmee het zijn doel met 73% heeft overtroffen. Het waardeert zichzelf op € 2,8 mln en trok meer dan 340 kleinschalige investeerders aan die samen £173.000 boden. Het bedrijf werd in 2019 geïntroduceerd en verbindt online-klanten met lokale supermarkten en rekent € 2,92 per levering binnen het uur. De investeringen uit de crowdfunding moeten Grocemania helpen om buiten Londen uit te breiden, met als uiteindelijke doel om het concept landelijk uit te rollen.
Bron: apex-insight.com 

VK: Groei van de vier grootste retailers behalve Sainsbury's vertraagt
Uit nieuw onderzoek is gebleken dat de groei van de retailomzet is vertraagd tot 7,4% voor de periode eindigend op 21 maart. De omzet daalde met 3% jaar-op-jaar in de meest recente 4 weken, hoewel de uitgaven voor boodschappen 15,6% hoger blijven dan vóór de pandemie in 2019. Het aantal online-boodschappen daalde terwijl meer mensen terugkeerden naar de winkels, die 13 mln keer vaker werden bezocht dan in februari, zo blijkt uit nieuwe cijfers van Kantar.
Bron: retailgazette.co.uk 

Aldi België ziet toe op efficiënt watergebruik bij de teelt van groenten en fruit
Aldi België voert strengere regels in voor leveranciers over het gebruik van water bij de teelt van groenten en fruit. De discounter wil wereldwijd efficiënter met water omgaan en is daarmee de eerste discounter die deze eisen aan telers oplegt. Aldi België vertrouwt op lokale groenten en fruit en betrok ongeveer 80% van de groenten in het Belgische groenten- en fruitseizoen van 2020 van lokale leveranciers. Niet alle groenten en fruit zijn echter altijd beschikbaar in België, waardoor de discounter genoodzaakt is bepaalde producten uit andere landen te importeren.
Bron: esmmagazine.com 

Publicatiedatum: