Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

E-commerce in België: € 10,2 mld in 2020

VK: Amazon wint flink bij beursgang Deliveroo
Deliveroo is van plan om € 1,1 mld te genereren bij zijn beursgang volgende maand, wanneer het bedrijf naar verwachting zal debuteren op de London Stock Exchange. Deliveroo's beursgang zal het bedrijf tussen de € 8,8 mld en € 10,2 mld waarderen, wat hoger is dan eerdere rapporten hadden gesuggereerd. De grootste individuele winnaar zal Deliveroo's CEO Will Shu zijn. Over het geheel genomen zal Amazon echter het meest profiteren van de beursgang.
Bron: cnbc.com 

E-commerce in België: € 10,2 mld in 2020
De e-commerce in België is in 2020 goed voor €10,26 mld. Dat is een daling van 10% ten opzichte van de situatie 1 jaar eerder. De daling heeft natuurlijk alles te maken met de uitbraak van het coronavirus. De Belgen kochten veel minder diensten online, maar bestelden wel meer producten. De gemiddelde Belgische online shopper heeft ook meer online gewinkeld dan vroeger. Maar tegelijkertijd is het gemiddelde bestelbedrag gedaald. Dit is mede te wijten aan de uitbraak van het coronavirus en de bijbehorende maatregelen van de overheid. De sluiting van fysieke winkels heeft geleid tot meer online aankopen, wat resulteerde in kleinere bestellingen, omdat consumenten nu alledaagse producten online moesten kopen. Dit blijkt uit de laatste BeCommerce Market Monitor, die meer inzicht geeft in de e-commerce in België.
Bron: ecommercenews.eu 

VK: Tesco presenteert klimaatmanifest in aanloop naar cruciale COP26-conferentie in Glasgow
Tesco heeft een nieuw klimaatmanifest geïntroduceerd in de aanloop naar de cruciale COP26-conferentie over klimaatverandering dit jaar in Glasgow. De retailer heeft vijf aandachtsgebieden vastgesteld waarop het bedrijf het meeste verschil kan maken, waaronder het terugdringen van de absolute energie-uitstoot, het ondersteunen van de overgang van het Verenigd Koninkrijk naar elektrisch vervoer, het aanpakken van voedingsverspilling, het ondersteunen van de duurzame teelt van voeding en het helpen van klanten bij het creëren van gezonde, duurzame voedingsgewoonten.
Bron: tescoplc.com 

Hongarije: Spar realiseert 8,7% omzetgroei in 2020
Spar Hongarije heeft een zeer positief jaar gerapporteerd, ondanks de buitengewone uitdagingen als gevolg van de pandemie. De jaaromzet bereikte € 2,10 mld, een aanzienlijke groei van 8,7% ten opzichte van het voorgaande jaar. Er werden in totaal 500 nieuwe banen gecreëerd, waardoor het aantal werknemers steeg tot meer dan 14.000. Hoogtepunten van het jaar waren de uitbreiding van verschillende logistieke centra en verbeteringen binnen het retailnetwerk. Spar Hongarije investeerde in totaal € 78,3 mln in de versteviging van het bedrijf.
Bron: spar-international.com 

Polen: Carrefour voegt 10 nieuwe winkels toe aan zijn netwerk
Carrefour Polska heeft aangekondigd dat het in januari en februari van dit jaar 10 nieuwe winkels heeft geopend, waaronder 8 Carrefour Express-verkooppunten. De Poolse tak van de retailer exploiteert nu bijna 700 buurtwinkels in het hele land.
Bron: esmmagazine.com 

Britse John Lewis sluit nog eens 8 winkels, waardoor 1.465 banen op de tocht komen te staan
Het Britse John Lewis Partnership zal nog eens 8 winkels definitief sluiten, waardoor 1.465 banen op de tocht komen te staan, nu het zijn activiteiten aanpast aan het digitale tijdperk, aldus de Britse retailer die in handen is van werknemers. Meerdere Covid-19-lockdowns hebben de druk verhoogd op winkelconcerns die al worstelen met krappe marges en hevige concurrentie van louter online spelers.
Bron: reuters.com 

Finland: Kesko verstevigt marktaandeel in foodretail
De Finse retailer Kesko zag zijn marktaandeel in de foodretail in 2020 met 0,4% toenemen tot 36,9%, zo blijkt uit gegevens van Grocery Store Register, gepubliceerd door Nielsen. De prestaties van de K-Citymarket-keten waren bijzonder sterk, met een omzetstijging van 12,2% en een overschrijding van de gemiddelde marktgroei.
Bron: esmmagazine.com 

Publicatiedatum: