Onlinehandelaar vertrouwt op Klingele-verpakkingsoplossing

"Verpakking heeft zich uitstekend bewezen"

Tot het productaanbod binnen de e-commerce horen planten ook al lang. Volgens een onderzoek van Bitkom heeft in 2016 reeds iedere vijfde internetgebruiker bossen bloemen, stekjes of planten voor binnen en buiten online gekocht. Wanneer ze hun bestemming echter ongeschonden en in topkwaliteit willen bereiken, hebben ze echter een extra portie bescherming nodig door de juiste verpakking. Hoe dat werkt toont een nieuwe ontwikkeling in ons succesverhaal met 'kräuterfeld.de'. 

Onlinehandel met kruiden
E-commerce heeft zich door de coronacrisis als aanvullende verkoopinfrastructuur gevestigd. In een enquête van de 'Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland e.V.' onder circa 2.500 consumenten gaf één op de twee ondervraagden aan dat hij of zij op basis van de ervaringen tijdens de coronacrisis toekomstig meer online zal bestellen.

Het assortiment aan producten dat online verkrijgbaar is, is al sinds jaren continu gegroeid en bevat ook al lang planten. In 2017 bereikte de onlinehandel in tuinproducten – vergeleken bij alle stationaire afzetkanalen – een aandeel van 41 procent aan de totale omzet. Deze trend richting e-commerce heeft 'kräuterfeld.de' reeds circa tien jaar geleden herkend en met deze webshop bedient men een continu groeiende clientèle.

Het assortiment omvat meer dan zestig soorten van A tot Z. kräuterfeld.de ontwikkelde zich na een behoedzame start zeer dynamisch en groeide tijdens de coronapandemie nogmaals met 30 procent: veel consumenten die voorheen inkopen deden in een tuincentrum hebben vanwege de lockdown online bestellen uitgeprobeerd en zijn sindsdien trouwe fans van kräuterfeld.de geworden.

Productbescherming en versgarantie
De meeste pakketzendingen van kräuterfeld.de bestaan uit meerdere planten. Deze worden vers uit het plantenbed verstuurd. De klanten zijn veeleisend: kräuterfeld.de levert aan kwaliteitsgerichte klanten, die veel waarde hechten aan gezonde voeding en verse producten. Om ervoor te zorgen dat de kwetsbare planten onbeschadigd en met versgarantie bij hun ontvangers aankomen, hebben ze betrouwbare bescherming tijdens het transport nodig, vooral omdat dat omgang met de pakketten tijdens het transport ook onvoorzichtig kan zijn.

Aangezien kräuterfeld.de compleet biologisch werkt en afziet van het gebruik van plastic, moeten de verpakkingen hier natuurlijk ook bij passen. De milieuvriendelijke en individueel toegespitste verpakkingsoplossingen van Klingele zijn daarvoor simpelweg ideaal.

Hoge productbescherming – klanten zijn enthousiast
De sleeveverpakking die Klingele voor kräuterfeld.de ontwikkeld heeft, biedt stabiliteit en een omvangrijke productbescherming; bovendien is ze 100 procent recyclebaar - en daarmee voor de consument eenvoudig weg te gooien bij het oud papier. Ze houdt de kruidenpot op zijn plaats door middel van uitsparingen links en rechts, aan de top van de plant is ze gesloten. Zo valt de plant er zelfs niet uit wanneer het pakket op zijn kop wordt gezet, en wordt de plant ook niet verdrukt. Zowel de omverpakkingen alsook de sleeves worden plat aangeleverd en bij de klant uitgevouwen en gesloten.

"De verpakking heeft zich uitstekend bewezen; onze klanten zijn werkelijk zeer tevreden", bevestigt Rita Mergenthaler, oprichter en directeur van kräuterfeld.de. "Klingele is echter vooral een betrouwbare partner die ons uitstekend ondersteunt en adviseert - allemaal goede redenen die ervoor zorgen dat onze samenwerking al lang duurt."

Planten, kruiden of andere kwetsbare verse producten: waagt uw bedrijf eveneens de sprong richting e-commerce? Of houdt uw bedrijf zich hier al mee bezig, maar bent u nog niet zo blij met de verpakkingen? Dan bent u bij Klingele op het juiste adres. Schrijf ons - ook voor uw producten vinden we zeer zeker de beste verpakkingsoplossing voor de verzendhandel.

Voor meer informatie:
www.klingele.com 
www.kraeuterfeld.de 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven