Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

StixFresh USA verandert naam in Ryp Labs

Geheel in lijn met haar ontwikkeling tot awardwinnend bedrijf op het van innovatieve oplossingen tegen voedselverspilling heeft StixFresh USA bekendgemaakt haar naam te veranderen in Ryp Labs. Dit geldt ook voor haar dochteronderneming in het Belgische Leuven, die vanaf nu Ryp Labs bv heet. 

Gedachte achter de naamsverandering
Het bedrijf richt zich op de ontwikkeling van natuurlijke en veilige oplossingen om de houdbaarheid van verse AGF te verbeteren. Nu het bedrijf haar capaciteit verder uitbreidt, zocht zij een naam waarin haar unieke wetenschappelijke expertise nog beter tot uitdrukking zou komen.

"We zijn enthousiast om onze nieuwe identiteit te onthullen. Ons team zet zich iedere dag weer in om de toeleveringsketen veiliger en duurzamer te maken. We zijn van mening dat onze nieuwe merkidentiteit net zoveel voor ons kan betekenen," aldus Moody Soliman, directeur van Ryp Labs. 

De rebranding komt op een gepast moment voor het bedrijf, dat werkt aan de laatste fase van de ontwikkeling en commercialisering van StixFresh, een innovatieve technologie waarmee voedselverspilling kan worden teruggedrongen. Deze unieke sticker is eenvoudig op het fruit aan te brengen en verlengt de houdbaarheid ervan met wel 14 dagen. Het bedrijf hoopt StixFresh begin 2022 op de consumentenmarkt te introduceren. 

Soliman voegde eraan toe dat het bedrijf al pilots uitgevoerd heeft bij grote retailketens en distributeurs en vast heeft kunnen stellen dat dankzij haar stickers en sachets er 15% tot 30% minder aardbeien, blauwe bessen, nectarines en mandarijnen verloren gingen. 

Een blijvertje dat rijp is voor succes
“Net zoals ons bedrijf is ook ons productportfolio blijven groeien. Binnenkort zullen we gecoate vellen, sachets en andere dragers voor deze formule aan kunnen bieden," vervolgt Soliman. 

Momenteel zijn de producten van Ryp Labs gericht op het AGF-segment. Het bedrijf werkt echter aan een uitbreiding van haar anti-verspillingsoplossingen binnen andere levensmiddelensegmenten, waaronder vlees, vis, gevogelte, eieren, zuivel, snijbloemen en planten. 

Ryp Labs heeft al een groot aantal internationale onderscheidingen in ontvangst mogen nemen, waaronder die voor het 'Beste Duurzaamheidsinitiatief en Verpakkingstechnologie' van World Food Innovation Awards. Bezoek onze website voor meer informatie:  www.ryplabs.com.

Publicatiedatum: