Carrefour versnelt uitrol van zijn e-commerce diensten in Frankrijk

Franse vakbond roept op tot staking bij Carrefour met Pasen
De Franse vakbond CFDT heeft werknemers van Carrefour opgeroepen om tijdens het Paasweekend te staken vanwege de volgens de vakbond verslechterende arbeidsomstandigheden van de werknemers van de retailer, ondanks de "uitzonderlijke" resultaten van de groep in 2020. In een verklaring zei CFDT, die ongeveer 25% van de werknemers van Carrefour vertegenwoordigt: "Ondanks de aankondiging van uitzonderlijke resultaten voor 2020, de voortzetting van zijn investeringen in het buitenland en de herwaardering van zijn aandeelhoudersbeleid, blijft de directie van Carrefour de sociale status en de arbeidsomstandigheden van zijn werknemers ter discussie stellen."
Bron: esmmagazine.com 

Jumbo vermindert plastic afval met nieuwe verpakkingen
Jumbo introduceert vanaf 1 april nieuwe verpakkingen voor gehakt, champignons en diverse andere producten. Ook de witte champignons van het huismerk van Jumbo krijgen dit voorjaar een duurzamere verpakking, waarbij een 'topseal' het plastic deksel vervangt. Jumbo voert ook een aantal aanpassingen door in de verpakking van haar groenten, fruit en aardappelen, waaronder de introductie van een papieren banderol om de bananen die zorgt voor 78% minder plastic per product en een besparing van 19.000 kg plastic op jaarbasis. De plastic verpakkingen van het eigen merk aardappelen van de retailer zijn met 11% gereduceerd, wat naar verwachting een besparing van ongeveer 12.000 kg op jaarbasis oplevert. Dit voorjaar stapt Jumbo voor haar biologische aardappelen volledig over op papieren verpakkingen.
Bron: esmmagazine.com 

Carrefour versnelt uitrol van zijn e-commerce diensten in Frankrijk en wil 2000 e-commerce verkooppunten openen voor het einde van 2021
In het kader van zijn transformatieplan verhoogt Carrefour het tempo van de e-commerce van voedingsmiddelen in Frankrijk. De consumptiepatronen van zijn klanten veranderen snel en daarom wil Carrefour het aantal winkels en verkooppunten die e-commercediensten aanbieden verhogen tot 2000 voor eind 2021. Deze winkels zullen beschikken over afhaalpunten die met de auto of te voet bereikbaar zijn of ze zullen diensten aanbieden zoals levering aan huis de volgende dag of expreslevering binnen een uur.
Bron: carrefour.com 

Kiwi-startup Imagr vestigt zich in Amsterdam en kijkt naar Europese mogelijkheden
De autonome kassa-onderneming Imagr heeft aangekondigd de Europese retailmarkt te gaan betreden met een nieuw kantoor in Amsterdam, dat in april zal worden geopend. Het in Nieuw-Zeeland gevestigde bedrijf heeft al een kantoor in Osaka, Japan, waar het de grootste AI-kassa ter wereld in gebruik heeft genomen, met meer dan 8.000 SKU's en een oppervlakte van 9.000 m2.
Bron: retailtechinnovationhub.com 

Amazon in Europa verwelkomt 1.461 nieuwe verkopers per dag
Amazon in Europa heeft dit jaar 115.453 nieuwe verkopers verwelkomd. Dit komt neer op 1.461 per dag. De meeste nieuwe verkopers hebben zich aangesloten bij de Amazon-marktplaatsen in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland. Uit door Finbold geanalyseerde gegevens blijkt dat Amazon dit jaar wereldwijd 295.000 nieuwe verkopers heeft verwelkomd.
Bron: ecommercenews.eu 

Costco doet zijn intrede in Zweden: wat mogen we verwachten?
Na veel speculatie zal Costco naar verluidt in het najaar van 2022 zijn intrede doen in Zweden. De toonaangevende retailer, die in 2020 een omzetgroei van 9,1% tot € 140,6 mld rapporteerde, zou zijn eerste winkel ten noorden van Stockholm openen in Täby.
Bron: retailanalysis.igd.com 

Franse supermarktgroep Carrefour koopt Grupo Big in Brazilië voor € 1 mld
De Franse supermarktketen Carrefour is overeengekomen om Grupo Big, de op twee na grootste foodretailer in Brazilië, te kopen in een deal die de Braziliaanse onderneming op ongeveer € 1 mld waardeert en die volgens Carrefour haar inkomsten zou doen stijgen. Carrefour zei dat het het bedrijf zou kopen van Walmart en investeringsmaatschappij Advent International. Het voegde eraan toe dat de transactie Grupo Big waardeert op een ondernemingswaarde van 7 mld Braziliaanse reals (€ 1 mld).
Bron: reuters.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven