Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Twee derde van de Duitsers gebruikt eigen boodschappenmand of -tas

Bijna twee derde van de Duitsers neemt een eigen boodschappenmand of eigen boodschappentas mee wanneer hij of zij boodschappen gaat doen. Dat blijkt uit een grafiek op basis van een exclusieve enquête van de Statista Global Consumer Survey over het onderwerp duurzame consumptie. Hieruit laat zich echter niet zonder meer concluderen dat de meerderheid van de ondervraagden bij de aankoop van levensmiddelen erop let dat zij verpakkingsafval reduceren. Zo maakt slechts ongeveer één op de vijf mensen zijn of haar aankoopbeslissing afhankelijk van het feit of de verpakking recyclebaar is of niet. Ongeveer één vierde van de ondervraagden heeft bovendien aangegeven het eens te zijn met de stelling dat er momenteel teveel ophef wordt gemaakt over het thema verpakkingen.

Bemoedigend is daarentegen dat grote verpakkingen die wederom veel afzonderlijk verpakte kleine producten bevatten, slechts bij 12 procent van de ondervraagden populair zijn. Bovendien heeft slechts 17 procent aangegeven eerder verpakte dan onverpakte producten te kopen. Hierbij moet echter rekening worden gehouden met het feit dat men de ondervraagden in de vraagstelling groenten en fruit als voorbeeld voorlegde, die voor het grootste deel onverpakt aangeboden worden. En wanneer consumenten deze producten los in een zakje doen, dan interpreteren ze dit vermoedelijk niet als verpakking.

Bron: Statista

Publicatiedatum: