Discounters groeien vier keer zo snel als de Britse voedings- en levensmiddelenmarkt

Amazon verliest marktaandeel in Frankrijk
Hoewel Amazon zijn afzet in Frankrijk aanzienlijk zag stijgen, kon de e-commercegigant niet ten volle profiteren van de Covid-19-pandemie. In verhouding tot de markt verloor het bedrijf terrein. Via zijn Franse website realiseerde Amazon vorig jaar een omzet van €8,3 mld, 7% meer dan het jaar ervoor. Dat meldt de Franse krant Le Figaro op basis van cijfers van marktonderzoeksbureau Kantar. Deze groei is echter nogal bescheiden in vergelijking met de boost die de hele e-commercemarkt doormaakte: vorig jaar steeg de online-verkoop met maar liefst 24% tot €43 mld. Daardoor daalde het marktaandeel van de Amerikaanse reus in 1 jaar tijd van 22 naar 19%. Toch blijft Amazon de duidelijke marktleider in Frankrijk, met Cdiscount als nummer 2 met een aanzienlijke marge.
Bron: retaildetail.eu 

Frankrijk: Groupe Casino kondigt nieuw herfinancieringsplan aan
De Franse retailer Groupe Casino heeft een nieuw herfinancieringsplan aangekondigd om de looptijd van zijn schuld te verlengen en de kosten te verlagen. Het herfinancieringsplan omvat een nieuwe termijnlening B met een beoogde omvang van €800 mln, die in augustus 2025 afloopt. Het plan omvat ook de mogelijke introductie van een nieuw senior unsecured schuldinstrument van €425 mln, dat in april 2027 moet aflopen.
Bron: esmmagazine.com 

Portugal: Mercadona introduceert flessen van gerecycleerd plastic voor verse sappen
Mercadona heeft in Portugal nieuwe recycleerbare flessen van 100% gerecycled plastic geïntroduceerd voor vers geperste sinaasappelsappen. Momenteel worden de flessen gebruikt in de AGF-afdeling voor het verpakken van vers geperst sinaasappelsap. Dankzij deze maatregel zal het bedrijf jaarlijks 700 ton nieuw plastic kunnen weren uit zijn bedrijfsactiviteiten.
Bron: esmmagazine.com 

Discounters groeien vier keer zo snel als de Britse voedings- en levensmiddelenmarkt
Uit nieuw onderzoek van IGD blijkt dat discounters, Home Bargains, B&M, Poundland, Wilko en kleinere spelers, tegen 2022 een waarde van €14,6 mld zullen vertegenwoordigen, tegenover €12,8 mld in 2020. Het kanaal zal een aandeel van 5,8% van de totale Britse levensmiddelenmarkt innemen en de groei van 6,8% per jaar zal meer dan vier keer zo snel zijn als die van de totale Britse voedings- en levensmiddelenmarkt.
Bron: igd.com 

Wundermart opent eerste onbemande winkels in België
De Nederlandse start-up Wundermart opent deze week zijn eerste twee onbemande 'hotelwinkels' in België. Later dit jaar zullen er meer volgen. De eerste Belgische vestigingen van Wundermart komen in het Hilton Brussels Grand Place en The Hotel Brussels. Volgens het Nederlandse bedrijf zullen er snel nieuwe locaties volgen, ondanks de Covid-19-crisis.
Bron: retaildetail.eu 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven