Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marktstudie en business case mango uit Senegal:

"Ketenregie bij mangoteelt biedt kansen voor Nederlandse exporteurs"

Door inkoopmogelijkheden in Senegal uit te bouwen, liggen er
voor Nederlandse mango-exporteurs kansen om nog beter gebruik te maken van de evidente voordelen die het land biedt. Eén strategie kan zijn samen te werken met Senegalese partijen en te investeren in de teelt in professionele boomgaarden met hoge dichtheid, of
eventueel in het onontgonnen Casamance.

De vraag naar mango's in de EU blijft onverminderd groot. Importeurs die het hele jaar door kunnen leveren, hebben een aanzienlijk voordeel bij het veroveren van marktaandeel en het verkrijgen van distributie via nieuwe detailhandelaren en horecaklanten. Senegal brengt twee zeer populaire rassen naar de Europese exportmarkt: Kent en Keith, beide met een helderrode kleur en uitstekende smaak. Hoewel Senegal over de periode van april tot september mango's
teelt, is het grootste deel van de export in juli en augustus. De belangrijkste pluspunten van de Senegalese export zijn de nabijheid van grote Europese en Noord-Afrikaanse consumentenmarkten, de preferentiële logistieke toegang en het feit dat hun exportseizoen
complementair is met andere West-Afrikaanse teeltlanden.

Dit zijn de belangrijkste bevindingen uit een onlangs gepubliceerde marktstudie en business case ‘Mango Orchard Maintenance Service Provider’. Hierin wordt de bedrijfseconomische haalbaarheid van een investering in Senegal duidelijk in beeld gebracht.

Agro Senegal, digitale handels- en investeringsmissie, 14-17 april
De in totaal zeven marktstudies en vijf business cases met betrekking tot verschillende agro segmenten, staan centraal in een digitale agro handels- en investeringsmissie, 14-17 april 2021. Kosten voor deelname bedragen € 250. In bredere zin is de missie vooral interessant voor bedrijven en kennisinstellingen die actief zijn in de duurzame productie, toelevering, verwerking en handel. Importeurs, exporteurs en potentiële investeerders krijgen drie dagen met
workshops, verdiepingssessies, ronde tafels en matchmaking. Voor dit laatste kan men gebruikmaken van de diensten van ervaren matchmakers in Senegal en Nederland die individueel hulp bieden, bij het leggen van duurzame contacten met Senegalese business
partners. Hiervoor is bovendien een speciaal ingericht digitaal platform ingericht. Aanmelden kan via https://virtual-mission-agro-senegal.b2match.io/ 

Zowel de marktstudie (Senegal Agricultural Value Chain Study) als de business case zijn uitgevoerd in opdracht van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).

Voor meer informatie:
Shivani Datai
psps business abroad
+31 (0)70 3229 006
datai@pspsconsultants.nl     

Publicatiedatum: