Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
GroentenFruit Huis en NAGF:

"Samen invulling geven aan UN International Year of Fruit and Vegetables"

De Verenigde Naties hebben 2021 uitgeroepen tot Internationaal Jaar voor Groenten en Fruit. De VN heeft alle Lidstaten gevraagd extra aandacht te geven aan groenten en fruit om duurzaam eten, gezonde voeding en het verminderen van voedselverspilling te bevorderen.

GroentenFruit Huis en NAGF hebben samen met communicatiebureau Food Cabinet en diverse maatschappelijke partijen en bedrijven nagedacht over de invulling voor Nederland. Daaruit is een mooi plan gerold dat start op 7 april (World Health Day) en eindigt op 16 oktober  (World Food Day). 

De campagne is voor vrijwel heel Nederland relevant (meer dan 95% eet onvoldoende groenten en fruit), maar in overleg met alle landelijke partners is ervoor gekozen daarbinnen te kiezen voor jonge gezinnen met kinderen tot 12 jaar als primaire doelgroep (+/- 5.2 miljoen personen in NL). Regionaal/lokaal kunnen die accenten verschillen. Secundaire doelgroep zijn bestuurders / stakeholders die invloed hebben op het voedselaanbod in hun omgeving.

Concept
"Om de consumptie van groenten en fruit te vergroten en bij te dragen aan een gezonder en duurzamer eetpatroon, willen we laten zien dat we groenten en fruit op elk moment van de dag kunnen eten en overal. We gaan laten zien hoe dat kan. Op het werk, onderweg, thuis, op de sportclub en op school. We laten zien dat we Nederland – en elkaar - kleur kunnen geven met groenten en fruit. Op die manier geven we iets goeds door aan elkaar in een tijd waarin we afstand van elkaar moeten houden", aldus de betrokken partijen. 

Partners en Sponsoren gezocht
"Om meer 'Kleur door te geven' en lokale evenementen gedurende dit jaar te organiseren zoeken we zoveel mogelijk sponsoren (€5.000) en partners (€10.000). Doen jullie mee? Jullie bijdrage wordt opgenomen in alle communicatie uitingen. Uiteraard biedt de campagne ook mogelijkheden om aan te sluiten op de communicatie-uitingen vanuit je eigen bedrijf."

Klik hier voor meer meer informatie over het concept.

Voor meer informatie:
Karin Bemelmans
NAGF
bemelmans@nagf.nl 

Publicatiedatum: