Spar België komt met nieuw supermarktconcept

VK: Asda leiderschapsupdate
Asda heeft aangekondigd dat CEO Roger Burnley heeft besloten het bedrijf volgend jaar te verlaten, nadat de supermarkt volledig is overgegaan in nieuwe handen en zodra zijn opvolger voor de lange termijn is geïnstalleerd. Na Asda weer in Britse handen te hebben gebracht, blijven de gebroeders Issa en TDR Capital zich richten op het ondersteunen van het managementteam om de groeistrategie van Asda in de komende 5 jaar en daarna te implementeren en te versnellen. Binnenkort zal een procedure worden gestart om een nieuwe CEO te benoemen die in staat is om het bedrijf op lange termijn te leiden.
Bron: corporate.asda.com 

Spar België rolt nieuw concept uit in supermarkt in Ressaix
Een Spar supermarkt in Ressaix, België, heeft onlangs haar deuren heropend na een complete upgrade. Na een zes maanden durende renovatie heeft deze 750m2 Spar supermarkt nu een modern, aantrekkelijk winkelontwerp met een duidelijke lay-out, ontworpen om lokale klanten de beste winkelervaring te bieden.
Bron: spar-international.com 

VK: Ocado's deals wordt gehinderd door reisbeperkingen
De Britse online-supermarkt Ocado Group is met veel retailers in gesprek over mogelijke technologische partnerschappen, hoewel de voortgang van de deals wordt belemmerd door de impact van de Covid-19-pandemie op de mogelijkheid om te reizen. "Er is een groot aantal gesprekken gaande met een aantal retailers die eruit zien als zeer interessante mogelijkheden voor Ocado Group", vertelde CEO Tim Steiner aan verslaggevers. Maar hij zei dat het moeilijk is om potentiële nieuwe klanten te bezoeken en voor hen om Ocado faciliteiten in het Verenigd Koninkrijk te bezoeken.
Bron: reuters.com 

Nederland: Albert Heijn bereikt mijlpaal op het gebied van 'droge mist'
De Nederlandse retailer Albert Heijn heeft meer dan 700 winkels uitgerust met de 'Dry Misting'-technologie van Contronics. Dry Misting creëert een fijne laag zuivere mist in de lucht rond uitgestalde versproducten, zonder de producten of de schappen te doorweken. De verdamping van de mist koelt en beschermt de producten tegen uitdroging en behoudt hun versheid, kleur en voedingsstoffen. Volgens Contronics kan de houdbaarheid van groenten en fruit tot twee keer zo lang worden verlengd, waardoor voedingsverspilling aanzienlijk wordt verminderd.
Bron: esmmagazine.com 

Spar gaat samenwerking aan met Gander om voedingsverspilling tegen te gaan
Spar International wil voedingsverspilling verder aanpakken door haar succesvolle samenwerking met digitaal platform Gander uit te breiden. De samenwerking werd in eerste instantie geïntroduceerd in Noord-Ierland en is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijde overeenkomst. De samenwerking zal een bredere uitrol over de Spar supermarkten mogelijk maken, waardoor de gezamenlijke, wereldwijde aanpak van Spar om voedingsverspilling tegen te gaan, wordt versterkt. Deze samenwerking is een nieuwe mijlpaal in de strategie van beide partijen om digitale oplossingen te gebruiken om de voedingsverspilling binnen de foodretailsector te verminderen
Bron: spar-international.com 

VK: On-demand boodschappendienst Weezy gaat van start in Bristol
Weezy, de on-demand boodschappendienst, is in Bristol van start gegaan. Het bedrijf heeft 2.000 lokale producten op voorraad, van verse groenten en fruit tot lokaal vlees en zuivel, die naar eigen zeggen lokaal zijn ingekocht, duurzaam worden geleverd en worden aangeboden tegen winkelprijzen. Kristof Van Beveren, medeoprichter van Weezy: "Bij Weezy geloven we dat er een betere manier is om te winkelen, een manier die onze klanten in staat stelt om thuis te blijven, zich van het boodschappenlijstje te bevrijden en snel en met zorg geleverde producten van hoge kwaliteit te ontvangen."
Bron: talkingretail.com 

België: Wie grijpt de macht in booming maaltijdboxenmarkt?
De Belgische markt voor maaltijdboxen is in 2020 verdrievoudigd, een groei die naar verwachting zal aanhouden. Welke (oude of nieuwe) spelers zullen de macht grijpen in dit groeiende segment? Volgens marktonderzoeker Shopperware hebben de Belgen vorig jaar bijna € 600 mln  uitgegeven aan maaltijdboxen, drie keer zoveel als een jaar eerder. Dit bedrag komt neer op zo'n 8,4 mln maaltijdboxen. "Een groot aandeel in deze enorme stijging hadden natuurlijk zowel de lockdowns wegens Covid-19 als de gedwongen (en nog steeds voortdurende) sluiting van alle restaurants," zegt onderzoeker Dirk Vanderveken in de Belgische krant Het Laatste Nieuws.
Bron: retaildetail.eu 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven