Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Deense Netto rondt overname Tesco Polen af

VK: Ocado reviseert eigen label verpakking met JKR
Ocado.com heeft zijn huismerkverpakkingen vernieuwd en beweert dat hierdoor 27 ton minder plastic is gebruikt en 9 miljoen "niet-essentiële verpakkingsonderdelen" zijn verwijderd. De online-retailer heeft de handen ineengeslagen met ontwerpbureau JKR om het nieuwe verpakkingsassortiment te creëren, dat is voorzien van vernieuwd artwork. Het huismerkassortiment omvat meer dan 530 producten, waaronder koffie, zachtfruit, salade en conserven.
Bron: packagingnews.co.uk 

Les Mousquetaires ziet retailomzet 2020 stijgen met 7% in Portugal
De Franse retailgroep Les Mousquetaires boekte vorig jaar een omzet van € 2,2 mld in zijn Portugese activiteiten, een lichte daling ten opzichte van de € 2,3 mld het jaar daarvoor. De investeringen bedroegen € 38,9 mln, voornamelijk voor de uitbreiding van het netwerk van 308 tot 330 winkels (waarvan 254 onder de merknaam Intermarché). De groep is nu aanwezig in 189 gemeenten en de totale verkoopoppervlakte bedraagt 415.000 m2 (+4%).
Bron: esmmagazine.com 

VK: Costcutter verlengt leveringscontract met SimplyFresh
Nadat de overname door Bestway vorige maand werd afgerond, heeft Costcutter bevestigd dat het leveringscontract met onafhankelijke convenience store-uitbater SimplyFresh zal worden voortgezet voor een periode van minimaal 2 jaar. De nieuwe overeenkomst is een voortzetting van de bestaande samenwerking tussen de twee bedrijven die in 2009 van start ging. De overeenkomst is bedoeld om SimplyFresh te ondersteunen bij het versnellen van haar plannen om haar bestaande keten te ontwikkelen en nieuwe retailers aan te trekken voor de groep.
Bron: kamcity.com 

Portugal: Winst Sonae in vierde kwartaal gedaald door Covid-19 
Het Portugese Sonae, eigenaar van 's lands grootste voedingswinkelketen, zei dat zijn nettowinst in het vierde kwartaal met 3,4% daalde ten opzichte van een jaar geleden doordat de Covid-19-pandemie een zware klap toebracht aan zijn winkelcentrumactiviteiten. De groep, die ongeveer 300 Continente-hypermarkten en grote supermarkten, Worten-winkels voor consumentenelektronica, Sportzone-winkels en andere winkelketens in het land runt, zei dat de nettowinst in de periode oktober-december daalde tot € 75 mln.
Bron: reuters.com 

VK: Omzetgroei Ocado Retail versnelt in laatste kwartaal
De Britse online-supermarkt Ocado Retail verklaarde dat de omzet in het eerste kwartaal tot 28 februari met 39,7% steeg, een versnelling ten opzichte van het vorige kwartaal, als gevolg van de aanhoudend sterke vraag naar leveringen van groenten en fruit tijdens de Covid-19-pandemie. Ocado Retail, een joint venture tussen Ocado Group en Marks & Spencer, zei dat de totale omzet € 703 mln bedroeg, tegenover € 501 mln in hetzelfde kwartaal vorig jaar. De omzetgroei in het vorige kwartaal bedroeg 34,9%.
Bron: reuters.com 

Deense Netto rondt overname Tesco Polen af
Salling Group's discount banner Netto heeft de overname van Tesco Polen voltooid, na goedkeuring van de lokale mededingingsautoriteiten. Met deze transactie verwerft Salling Group 300 winkels en 2 distributiecentra. Voor Tesco betekent het vertrek uit Polen dat de activiteiten in Centraal-Europa worden teruggebracht tot de drie veel kleinere markten van Hongarije, Tsjechië en Slowakije. De deal, met een waarde van € 181 mln, is zowel voor Salling Group als Netto de grootste investering tot nu toe en het is de eerste keer dat Netto internationaal meer winkels exploiteert dan in zijn thuismarkt Denemarken.
Bron: retailanalysis.igd.com 

Portugal: Groothandel Makro wint marktaandeel ondanks pandemie
Groothandel Makro Portugal is erin geslaagd marktaandeel te winnen tijdens de pandemie, ondanks de gevolgen voor haar activiteiten, zo heeft haar directeur de lokale media verteld. David Antunes vertelde het Portugese dagblad Jornal Economico dat de wereldwijde verkoop aan het begin van het boekjaar 2020 "een bemoedigende dynamische groei liet zien en aan de bovengrens van de verwachtingen lag".
Bron: esmmagazine.com 

Publicatiedatum: