Rusland: Magnit meldt omzetgroei van 13,5%
De Russische retailer Magnit meldt een omzetgroei van 13,5% j-o-j tot €17,8 mld in zijn boekjaar dat eindigde op 31 december 2020. De netto-omzet van het bedrijf steeg in deze periode met 13,3% tot €17,3 mld, vergeleken met het vorige boekjaar.
Bron: esmmagazine.com
Polen: Dino Polska ziet 12,6% groei omzet in boekjaar 2020
De Poolse retailer Dino Polska heeft een 12,6% omzetgroei in haar boekjaar 2020 gemeld. De totale omzet van de onderneming steeg met 32,4% tot meer dan €2 mld, dankzij de geografische expansie. In 2020 heeft de retailer investeringen afgerond voor de lancering van 278 Dino-winkels in het hele land, waarvan er 255 zijn geopend in 2020 en 23 begin 2021.
Bron: esmmagazine.com
Carrefour rondt overname van Supersol-winkels in Spanje af
Carrefour heeft de overname van Supersol buurtwinkels en supermarkten in Spanje afgerond voor een uiteindelijke bedrijfswaarde van €78 mln. De transactie omvat 172 buurtwinkels en supermarkten, voornamelijk in Andalusië en de regio Madrid. De overname consolideert de tweede positie van Carrefour in Spanje door zijn winkelnetwerk te diversifiëren en zijn aanwezigheid in groeiformaten te versterken, in overeenstemming met het transformatieplan Carrefour 2022, aldus de retailer. De transactie maakt ook deel uit van het doelgerichte acquisitiebeleid van de groep.
Bron: esmmagazine.com
Oostenrijk: Lidl boekt omzetgroei van 7% in boekjaar 2020
Lidl Oostenrijk meldt een omzetgroei van 7% j-o-j tot €1,47 mld in zijn boekjaar 2020. In deze periode investeerde de retailer ongeveer €100 mln in moderniseringen, nieuwe gebouwen en uitbreidingen.
Bron: esmmagazine.com
VK: Iceland introduceert nieuwe Swift-winkels die verse voedingswaren verkopen met eerste winkel in Newcastle
Diepvriesketen Iceland heeft Newcastle uitgekozen om een nieuw type winkel uit te proberen waar naast diepgevroren producten ook versproducten en andere artikelen worden verkocht. De Swift-winkel opent deze week zijn deuren op de plaats van de voormalige Iceland-winkel in Four Lane Ends. De nieuwe winkel zal echter ongeveer twee keer zo groot zijn als de vroegere winkel en een ruimer assortiment aanbieden, waaronder verse levensmiddelen, alcohol en tabak en snacks.
Bron: chroniclelive.co.uk
"Onbegrijpelijk dat Albert Heijn nog niet actief is in Wallonië"
Toen Albert Heijn in 2011 zijn komst naar Vlaanderen aankondigde werden veel wenkbrauwen opgetrokken. Retailkenners waren niet meteen overtuigd. "Ik ga niet liegen: het is veel succesvoller geworden dan ik ooit had gedacht". Dit citaat is van retaildeskundige Gino Van Ossel, die eerlijk toegeeft dat hij bij de start een aantal vraagtekens had, maar niet zozeer over de reactie van de klanten. "We wisten al dat veel Belgen naar Albert Heijn over de grens gingen", zegt Van Ossel. "De vraag was of Albert Heijn in staat zou zijn om franchisenemers te overtuigen. Daarin heb ik me vergist. De eerste 2 winkels zijn geopend door nieuwkomers in het straatbeeld, niet door ondernemers van andere ketens. Ik verwachtte dat Albert Heijn juist op dat gebied problemen zou krijgen, maar vandaag de dag zien we dat Delhaize-franchisenemers ook Albert Heijn-winkels exploiteren."
Bron: retaildetail.eu
VK: Oddbox voegt recepten en tips voor minder voedingsverspilling toe aan frisse rebranding
Oddbox streeft ernaar om tegen 2035 35.000 ton minder groenten en fruit op de vuilstort te gooien. De distributeur van AGF-overschotten Oddbox heeft aangekondigd dat het bezig is met een grondige rebranding die het bedrijf een nieuwe look en een verbeterde klantenervaring zal geven, inclusief het verspreiden van receptsuggesties van Oddbox-leveranciers en -klanten in elke doos.
Bron: businessgreen.com
Budbee breidt uit naar België
Budbee, een delivery startup uit Zweden, wordt binnenkort ook in België beschikbaar. Het logistieke techbedrijf heeft aangekondigd te starten in Vlaanderen en Brussel. Later zal het ook uitbreiden naar Wallonië.
Bron: ecommercenews.eu