Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Financiële resultaten Q1-2021

Mission Produce meldt 12% omzetdaling door prijsdruk

Mission Produce, dat bekend staat om de inkoop, teelt en distributie van Hass-avocado's, rapporteerde haar financiële resultaten voor het fiscale eerste kwartaal eindigend op 31 januari 2021:

Het bedrijf noteerde een totale omzet van 173,2 miljoen dollar (145 mln euro), een daling van 12% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Het verkochte volume avocado's steeg met 7%, de gemiddelde verkoopprijs daalde met 18% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

De brutowinst steeg met 17% tot $22,7 miljoen (19 mln euro), en de brutowinstmarge steeg met 328 basispunten, tot 13% van de omzet.

Netto-inkomen van $2,2 miljoen (1,8 mln euro), of $0,03 per verwaterd aandeel, vergeleken met $1,4 miljoen (1,1 mln euro), of $0,02 per verwaterd aandeel, voor dezelfde periode vorig jaar.

Het aangepaste netto inkomen bedroeg $7,9 miljoen (6,6 mln euro), of $0.11 per aandeel na verwatering, vergeleken met $2,5 miljoen (2 mln euro), of $0.04 per verwaterd aandeel, voor dezelfde periode vorig jaar.

De aangepaste EBITDA bedroef van $12,5 miljoen (10,4 mln euro), vergeleken met $8,4 miljoen (7 mln euro) voor dezelfde periode vorig jaar.

Steve Barnard, algemeen directeur van Mission Produce: "We hebben een sterk eerste fiscaal kwartaal geleverd met een aangepaste EBITDA die aan de bovenkant van onze verwachtingen voldeed, ondanks een daling van de inkomsten met 12% als gevolg van aanhoudende prijsdruk ten opzichte van vorig jaar. Onze activiteiten verlopen zeer efficiënt ondanks de wereldwijde verstoringen in het netwerk van de toeleveringsketen."

"In het tweede kwartaal zijn de prijzen tot nu toe nog steeds lager dan vorig jaar, maar we zien een lichte stijging, die, indien duurzaam, een positieve omgeving zou creëren voor ons International Farming-segment in de tweede helft van dit boekjaar. Het consumptiepatroon in de retail is veerkrachtig gebleven, met een stijging van 16% in januari, ondanks de onderbreking van grote bijeenkomsten en de onzekerheid rond grote evenementen, zoals de Big Game. Dit bewijst volgens ons dat de avocado vandaag officieel een hoofdbestanddeel is in het eetpatroon van de consument en de consumptiegroei op lange termijn zou moeten blijven ondersteunen."

Vooruitzichten
Voor het tweede kwartaal van het boekjaar 2021 geeft het bedrijf de volgende update om de aannames voor de modellen te informeren, maar het geeft geen formele richtlijnen vanwege de beweeglijkheid van de markt op dit punt in het jaar.

Het geconsolideerde volume voor het tweede kwartaal tot en met februari 2021 vertoont een trendmatige stijging van ongeveer 14% ten opzichte van vorig jaar.

De verkoopprijzen voor het tweede kwartaal tot en met februari 2021 vertonen een dalende trend van ongeveer 20% ten opzichte van vorig jaar.

Klik hier om het volledige verslag over de financiële resultaten te lezen.

Voor meer informatie:
Jeff Sonnek 
Mission Produce
jeff.sonnek@icrinc.com
www.worldsfinestavocados.com

Publicatiedatum: