Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Dankzij joint venture in Argentinië

Lamb Weston gaat frites verkopen in de Mercosur

Lamb Weston gaat frites verkopen onder de merknaam Lamb Weston in de Mercosur (Brazilië, Argentinië, Uruguay en Paraguay). Dit is mogelijk gemaakt door een joint venture met Sociedad Comercial del Plata in Argentinië, genaamd Lamb Weston Alimentos Modernos (AMSA). Deze twee wereldwijd opererende bedrijven hebben de handen ineen geslagen om het Lamb Weston merk naar  de foodservice in de regio te brengen. 

Het partnerschap in de Mercosur stelt Lamb Weston in staat lokale producten aan te bieden en specialiteiten uit andere delen van de wereld te exporteren naar een Latijns-Amerikaanse markt van bijna 900.000 ton. Alimentos Modernos produceert al meer dan 30 jaar hoogwaardige frites in Argentinië en heeft een grondige kennis van de aardappelsector en de behoeften van klanten in de Mercosur.

Het bedrijf heeft een productiefaciliteit in Munro, Buenos Aires, Argentinië, met een jaarlijkse capaciteit van ongeveer 70.000 ton eindproducten. Lamb Weston heeft een uitgebreide internationale aanwezigheid in verschillende wereldwijde snelbedieningsrestaurants en is een van de grootste producenten van diepgevroren frites ter wereld. Lamb Weston heeft wereldwijd 27 productiefaciliteiten, zowel zelfstandig als via joint ventures.

Op lokaal niveau is op 8 februari 2021 begonnen met de uitrol van vier traditionele Lamb Weston producten vanuit de AMSA fabriek. Speciale producten zoals wedges zullen worden geïmporteerd uit Europa om te voldoen aan de behoeften en wensen van de klant. Lamb Weston zal zich richten op de foodservice, het merk Morixe in de retail en Rapipap zal worden verkocht in beide kanalen.

Sharon Miller van Lamb Weston Global Business Unit: "We zijn er trots op dat we u in de Mercosur van dienst kunnen zijn met het produceren van frites van wereldklasse voor deze spannende markt. Ons team heeft heel hard gewerkt, vooruitlopend op de behoeften van onze klanten en distributeurs." 

Voor meer informatie:
Lamb Weston
www.lambweston.com.brand 
www.lambweston.com.ar

Publicatiedatum: