Nieuwe S-Way op LNG voor Herbert Sas Transport & Fruit

"Herbert Sas Transport & Fruit kiest bewust voor de aanschaf van een Iveco S-Way NP 460, omdat zij zich hiermee optimaal voorbereiden op een toekomst met emissiezones en de stap naar Bio-LNG. Het is een win-win situatie voor Herbert Sas, doordat zij met hun nieuwe Iveco S-Way een aanzienlijke CO²-reductie realiseren en tegelijkertijd financieel voordelige kilometers afleggen", aldus Iveco. 

Herbert Sas Transport & Fruit is gespecialiseerd in het transport van AGF en levensmiddelen. Dit doen zij zowel nationaal als internationaal, waardoor de Iveco S-Way  Natural Power op LNG flexibel wordt ingezet voor het bevoorraden van diverse Albert Heijn en Lidl supermarkten in de binnensteden. Het is voor Herbert Sas erg prettig dat hun nieuwe trekker Piek-gecertificeerd is, waardoor zij hiermee ook in de toekomst op iedere gewenste locatie kunnen laden en lossen. De Iveco S-Way NP kent namelijk een maximale geluidsemissie van nog geen 71 dB in de Silent-modus.

De business case van Herbert Sas is gebouwd op een kilometrage van 150.000 tot 180.000 kilometer op jaarbasis, waarvan 70% in het buitenland en 30% in Nederland. Mede door de vele Duitse kilometers profiteert het transportbedrijf uit Dreumel optimaal van het MAUT-voordeel. Bovendien heeft Herbert Sas Transport & Fruit een winstgevende business case te pakken met hun nieuwe Iveco S-Way NP, doordat zij kunnen terugvallen op de Nederlandse subsidieregeling voor LNG-trucks, een milieu-investeringsaftrek (MIA) tot wel 13,5% en de combinatie van binnen- en buitenlandse ritten.

CO²-reductie
Door de komst van de Iveco S-Way NP 460 bestaat het wagenpark van Herbert Sas Transport en Fruit vanaf heden voor 20% uit LNG-trekkers. Herbert Sas licht dit als Directeur toe: "Wij willen ons voorbereiden op 2025, het jaar waarin emissiezones worden ingevoerd in diverse steden. Bovendien is onze S-Way NP door de 100% mono-fuel techniek van Iveco geschikt voor de stap naar Bio-LNG. Ook die business case bekijken we nu al, zodat we over vier jaar kunnen doorschakelen naar deze alternatieve aandrijftechniek." Herbert Sas Transport & Fruit stoot met haar Iveco S-Way NP momenteel al 10% minder CO² uit in vergelijking met een diesel aangedreven truck met een Euro VI Step D motor. Dit percentage kunnen zij op termijn opvoeren tot liefst 95%, zodra zij kilometers gaan maken op Bio-LNG.

Lange onderhoudsinterval
"De S-Way NP kent een aantrekkelijke kilometerkostprijs en de laagste totale voertuigkosten in de markt, waardoor de keuze voor een tweede Iveco LNG-trekker voor Herbert Sas eenvoudig was." Hij vertelt hierover: "De hoogst haalbare actieradius met 1.600 kilometer en de lange onderhoudsinterval van 90.000 kilometer, waren voor ons belangrijke argumenten om voor een nieuwe Iveco S-Way NP te kiezen. Bovendien zijn we zeer te spreken over de 24/7 service die Iveco Schouten levert, waardoor onze LNG-trucks een minimale stilstand kennen."

De Iveco S-Way NP is met open armen ontvangen door de chauffeurs van Herbert Sas Transport & Fruit. "Onze nieuwe LNG-trekker is een prachtig visitekaartje voor ons bedrijf. Deze is bovendien voortreffelijk gespoten door Cranen uit Heeswijk-Dinther. Mede daardoor hebben we veel leuke reacties mogen ontvangen van collega transporteurs", aldus een enthousiaste Herbert Sas.

Voor meer informatie:
Herbert Sas Transport en Fruit
Lageweg 13e
6621 BR Dreumel
+31 487 573740
info@herbertsas.nl 
www.herbertsas.nl 

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven