Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"De Spaanse avocado is ready-to-eat"

Trops heeft zojuist de lancering aangekondigd van een heuse reclamecampagne om de avocadoconsumptie in Spanje aan te zwengelen. De slogan luidt "TROPS, de beste avocado ooit".

"We willen dat de Spanjaarden meer bekend worden met de TROPS-avocado en weet dat dit subtropische fruit ook in Spanje wordt geteeld. In Spanje bedraagt de gemiddelde jaarlijkse consumptie per persoon ongeveer 1,3 kilo en we denken dat er nog veel ruimte is voor groei", zegt Enrique Colilles, CEO van Trops.

Het bedrijf uit Malaga is de grootste avocado- en mangoteler in Europa en neemt meer dan 40% van de avocadoteelt op het Iberisch schiereiland voor zijn rekening. Hoewel er zich dit jaar nogal wat nieuwe telers hebben aangesloten bij het bedrijf, worden er toch minder volumes verwacht door de algemene daling van de oogst op het Iberisch schiereiland met 25 à 30%.

De TROPS-avocado’s worden geteeld in het zuiden van Spanje, voornamelijk in Malaga en Granada, maar ook aan de kust van Valencia en Alicante, en in het zuiden van Portugal (Algarve).

"Een van de aspecten die de Spaanse consument tegenhoudt bij de aankoop van avocado's, is dat hij of zij niet precies weet wanneer de avocado het best wordt genuttigd", zegt Enrique Colilles. "We willen in de campagne vooral duidelijk maken dat onze producten een perfecte rijpingsgraad hebben en dus ready-to-eat zijn, maar ook dat ze met grote zorg worden geteeld en opvallen door hun uitstekende kwaliteit en smaak. We leggen uiteraard ook de nadruk op de veelzijdigheid van dit fruit in de keuken".

"We houden nauwlettend alle fases van het productieproces in het oog, van de teelt en de oogst op de percelen tot de kwaliteitscontrole, rijping, verpakking, afzet en distributie", zegt de CEO van Trops.

De promotiecampagne zal lopen tot en met juni. Er zullen reclamespots zijn op de Spaanse radio en TV, evenals in digitale media en via social media. De campagne rekent verder ook op de medewerking van influencers zoals Carlos Ríos en zijn Realfooding-beweging.

"Onze campagnes om de mangoconsumptie te promoten, behaalden mooie resultaten, dus willen we die nu ook toepassen op avocado. Ik denk overigens dat dit nodig is, want de consument is toch op zoek naar vertrouwde merken", zegt Enrique Colilles.

De reclamespots zullen te zien zijn op alle kanalen van de twee belangrijkste mediagroepen: Mediaset España en Atresmedia Televisión. De TROPS-avocado zal in prime time verschijnen in de reclameblokken van populaire TV-programma’s zoals onder meer Sálvame, La Ruleta de la Suerte, Ya es mediodía en Ahora caigo.

Trops, meer dan vier decennia teelt en afzet
Het bedrijf Sociedad Agraria de Transformación Trops werd opgericht in 1979, toen vijf telers uit de Zuid-Spaanse Axarquía-streek besloten hun krachten te bundelen om hun producten rechtstreeks op de nationale en internationale markten aan te bieden.

Trops is vandaag de dag de grootste transnationale telersorganisatie van Andalusië, gespecialiseerd in de teelt en afzet van avocado en mango. Het bedrijf telt meer dan 2.800 aangesloten telers en de producten van Trops zijn aanwezig in meer dan 25 landen. De onderneming is ook een pionier in het onderzoek naar en de implementatie van nieuwe teelttechnieken die het mogelijk maken duurzaam om te gaan met de omgeving waar het fruit wordt geteeld.

Voor meer informatie:
Trops
Mob: +34 609 378 218 (Spanje)
comunicacion@trops.es
www.trops.es

 

Publicatiedatum: