Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Zijn online-marktplaatsen het toekomstige handelsplatform voor AGF?"

Verkopen via online-marktplaatsen biedt veel voordelen voor telers, handelaren en inkopers. Het overwint beperkingen in tijd en ruimte, biedt inclusieve markttoegang, verlaagt de kosten en verkort de toeleveringsketen, wat cruciaal is voor versproducten.

Online-marktplaats experts Grant Jacobs, directeur van HelloChoice en Louis de Kock, oprichter van Nile.ag, namen een duik in dit onderwerp tijdens een live-uitzending van de Produce Marketing Association (PMA) in samenwerking met Beanstalk.Global.

Jacobs zegt dat iedereen die succesvol wil zijn in de 21e eeuw de digitalisering moet omarmen. "We zien wisselende vraag en aanbod in de tuinbouwsector, verkopers die grotendeels geïsoleerd zijn, en inkopers die moeilijk toegang hebben tot producten. Online-marktplaatsen zijn mechanismen die het voor verkopers en inkopers gemakkelijk en kosteneffectief maken om digitaal handel te drijven."

De Kock zegt dat de kracht van de online-marktplaatsen ligt in hun digitale ecosystemen. "In de eerste plaats moet je wederzijds vertrouwen creëren tussen alle betrokken partijen op het gebied van transacties, kwaliteit en prijsmechanismen. Daarbovenop komt de fysieke verplaatsing van de producten van de verkoper naar de koper. Het belangrijkste doel is de telers in contact te brengen met de markten waar de behoefte aan hun producten het grootst is. Deze markten liggen niet noodzakelijk het dichtst bij de telers. Het kan gaan om verafgelegen plattelandsgebieden, buurlanden en verder in het buitenland."

Jacobs legde uit hoe de handel op online-marktplaatsen onnodige kosten en tijd kan voorkomen in situaties waarin telers bijvoorbeeld producten naar verafgelegen markten sturen waar kopers dat exacte product lokaal kopen.

Zijn advies aan commerciële en kleinere telers die nog aarzelen om online handel te drijven, is om er meer over te weten te komen, het uit te proberen om te zien hoe het werkt, en er gebruik van te gaan maken of om ondersteuning te zoeken.

Voor meer informatie:
Lianne Jones
PMA 
+27 824 969 678
ljones@pma.com
www.pma.com

Publicatiedatum: