Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Afzet Bimi-broccoli 15% gestegen

Uitbreidingsplannen staan dit jaar hoog op de agenda voor Bimi-broccoli, met meer dan 2,5 miljoen extra geplante zaden in Noordwest-Europese landen ten opzichte van vorig jaar. Voor het komende zomerseizoen is lokale teelt gepland in Nederland, Denemarken, Finland, Noorwegen en Zwitserland. De lokaal geteelde Bimi-broccoli zal een aanvulling vormen op de Spaanse en Portugese broccoli, die het komende seizoen naar verwachting met 37% zal toenemen om aan de groeiende vraag van de lokale en de Europese markt te kunnen voldoen.

Nu in heel Europa de vraag naar nieuwe gezonde producten toeneemt, is lokale teelt op elke markt een belangrijk aandachtspunt voor het komende jaar. Door de pandemie hechten consumenten veel waarde aan gezondere producten en Coregeo, de leidende Europese producent van Bimi-broccoli, werkt nauw samen met de merkeigenaar, Sakata Vegetables Europe, om distributiepartners en consumenten een grote variƫteit in het AGF-assortiment te bieden door hen regelmatig Bimi-broccoli te leveren.

Theresa Richards, marketing manager bij Coregeo: "We zijn enthousiast over de vooruitzichten voor het merk Bimi-broccoli in heel Europa. De uitbreiding van het team stelt ons in staat om meer persoonlijke ondersteuning te bieden aan telers, licentiehouders en retailers, door marketingcampagnes en -oplossingen op maat te leveren om het merk naar nieuwe hoogten te blijven tillen."

"We zijn al onze licentiehouders, retailers en stakeholders dankbaar die hard hebben gewerkt om Bimi-broccoli in de positie te brengen waarin het zich nu bevindt, met een verkoopstijging van 15% van april 2020 tot januari 2021. Wij willen het merk blijven steunen, investeren in de versterking van het interne team en samenwerken met Coregeo om in elk land een sterke communicatie te ontwikkelen," zegt Dave Samuels, brand manager bij Sakata Vegetables Europe.

Voor meer informatie:
Holly Davis
+44 75 15 94 77 01
www.bimibrokkoli.de 

Publicatiedatum: