Jeroen van der Weerd

De formule Deen Supermarkten realiseert een hogere gemiddelde vloerdruk (zie index in grafiek met NL=100) dan DekaMarkt en Vomar Voordeelmarkt B.V. De gemiddelde vloerdruk van Albert Heijn ligt juist weer hoger dan die van Deen. De overname van Deen zal in veel marktgebieden leiden tot wijzigingen in koopstromen en forse verschuivingen in concurrentieverhoudingen. In marktgebieden waar Albert Heijn dominant wordt, kunnen formules met een sterkere prijsfocus daar van profiteren. Zeker in marktgebieden waar de consument hecht aan een gunstige prijs/kwaliteitverhouding en deze doelgroep is nogal sterk vertegenwoordigd in regio’s zoals West-Friesland en Waterland. Kortom, een mooie uitdaging voor Albert Heijn!


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven