Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Rewe's omzet doorbreekt grens van € 75 mld in 2020

Duitsland: Rewe's omzet doorbreekt grens van € 75 mld in 2020
In een interview met de Frankfurter Allgemeine Zeitung heeft Lionel Souque, directeur van Rewe, gezegd dat de omzet van het bedrijf voor het eerst de grens van € 75 mld heeft bereikt. In 2019 bedroeg de omzet van Rewe € 62,7 mld. Volgens Souque heeft de overname van Lekkerland in 2019 de prestaties van het bedrijf in 2020 een boost gegeven door € 12 mld aan inkomsten toe te voegen. Lekkerland levert aan buurtwinkels, die profiteerden van het feit dat shoppers in veel Europese landen ervoor kozen om meer lokaal te kopen, om de tijd die ze buitenshuis doorbrachten te beperken. De overige retailactiviteiten van Rewe zijn in 2020 ook goed gegroeid. De supermarkten zagen hun omzet sterk stijgen als gevolg van de impact van Covid-19 op het koopgedrag van de consument.
Bron: retailanalysis.igd.com 

Spanje: Mercadona verlaagt prijzen maar sluit prijzenoorlog met andere supermarkten uit
Mercadona verlaagt de prijzen maar sluit een prijzenoorlog met andere supermarkten, zoals Aldi en Lidl, uit. Marktleider Mercadona is begonnen met het verlagen van de prijzen, vooral op het gebied van verse levensmiddelen zoals groenten, vis en vlees. Zij hebben ook de kosten van enkele verpakte producten verlaagd. Momenteel leidt Mercadona de markt met een aandeel van 24,5%.
Bron: euroweeklynews.com 

Jersey: Online-levensmiddelenbedrijf werkt samen met Sainsbury's
First Choice, dat vorig jaar op Jersey is begonnen, is een partnerschap met Sainsbury's aangegaan om "geweldige kwaliteit en besparingen op de wekelijkse boodschappen van de mensen te leveren". Jake Shaw, directeur van First Choice Groceries, verklaarde dat het bedrijf ernaar streeft de merkproducten begin maart op de markt te brengen.
Bron: jerseyeveningpost.com 

Zwitserland: Coop introduceert 'Ünique' Zwitserse knoflook
Coop Zwitserland heeft bekendgemaakt dat het voortaan Zwitserse knoflook aanbiedt onder zijn huismerk Ünique. Ünique biedt ongewoon gevormde, kleine of te grote groenten en fruit aan die door hun ongewone uiterlijk niet aan de esthetische eisen voldoen. Knoflookbollen vertonen soms paarse of bruine verkleuringen of scheurtjes als gevolg van het weer. Aangezien de smaak en het aroma onaangetast blijven, heeft de retailler besloten dergelijke oogsten in het Ünique-assortiment op te nemen om voedselverspilling tegen te gaan en om de telers te steunen. Ünique knoflook is momenteel verkrijgbaar in de grotere Coop supermarkten.
Bron: esmmagazine.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven