Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Marlene®-appel krijgt nieuwe look

In dit Internationale Jaar van Groenten en Fruit zullen meer dan 100 miljoen appelen met de nieuwe look van Marlene® kleur brengen in de AGF-schappen over de hele wereld. Na afloop van de wedstrijd die door het consortium VOG werd georganiseerd om het 25-jarig bestaan van de Zuid-Tiroolse appel te vieren, is het nu tijd om het winnende kunstwerk, van de hand van kunstenares Francesca Cito, op de markt te brengen.

"De nieuwe look van Marlene® voor de rest van het seizoen toont een prachtige nimf in de natuurlijke omgeving van onze Alpen," zegt Hannes Tauber, marketing manager van het VOG-consortium. "Ze zal niet alleen verschijnen op de Marlene appelstickers, maar ook op primaire en secundaire verpakkingen en al het materiaal in de winkel, evenals op speciale feestverpakkingen." Er zullen ook een aantal activiteiten in de winkel worden georganiseerd: kunsttentoonstellingen en ander promotiemateriaal om het kunstwerk dichter bij de consument te brengen.

De digitale wedstrijd, waarbij consumenten een tekening of afbeelding konden maken die de wereld van Marlene-appelen oproept, heeft meer dan 6.000 inzendingen uit 36 landen opgeleverd. "Deze hoge respons maakte het evenement tot een doorslaand succes; voor het eerst werden consumenten de hoofdrolspelers en hielpen ze mee het gezicht en imago te creëren van een zeer bekend internationaal merk, Marlene, door het vorm te geven met behulp van hun creativiteit en verbeeldingskracht," aldus Walter Pardatscher, directeur van het VOG Consortium.

"Dit is een nieuwe manier van communiceren, die een vleugje kunst in de supermarkt brengt, met een positieve sfeer van vreugde en warmte. Het project maakt deel uit van de innovatieve aanpak van het Consortium, en we hopen dat het onze partners en consumenten zal inspireren."

De nieuwe identiteit van Marlene zal ook worden gepromoot via een internationale reclamecampagne op tv, in de traditionele pers en online. In deze fase zullen 25 verhalen, één voor elk levensjaar van Marlene, worden gecombineerd om het verhaal te vertellen van het wonderbaarlijke avontuur dat in 1995 begon en dat Marlene nu tot een van de bekendste en populairste merken in de AGF-sector heeft gemaakt.

Ook de producenten zullen in de schijnwerpers staan, want hun harde werk en hun passie zijn van fundamenteel belang voor het succes van de Marlene-appelen. Maar de viering van de 25e verjaardag houdt hier niet op: in het voorjaar zullen er verschillende speciale acties op social media zijn en een nieuwe wedstrijd voor consumenten.

Voor meer informatie:
Hannes Tauber
Marlene®
www.marlene.it 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven