Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

financiële resultaten vierde kwartaal en 2020

Omzet Fresh Del Monte ongeveer €250 mln lager door Corona

Fresh Del Monte Produce heeft haar resultaten over het vierde kwartaal en het fiscale jaar 2020 bekendgemaakt. Voor het jaar 2020 rapporteerde het bedrijf een winst per verwaterd aandeel van €0,85, tegenover €1,13 in 2019. De aangepaste winst per verwaterd aandeel bedroeg in 2020 €0,95, ten opzichte van €0,92 in 2019. Het bedrijf rapporteerde over het vierde kwartaal van 2020 een winst van €0,01 per verwaterd aandeel, tegenover een verlies van €0,44 in het vierde kwartaal van 2019. Het aangepaste verlies per verwaterd aandeel bedroeg in het vierde kwartaal van 2020 €0,07, ten opzichte van een aangepast verlies van €0,37 in het vierde kwartaal van 2019. 

De directie van het bedrijf kondigde een contant dividend van €0,08 per aandeel aan, dat op 2 april 2021 uitgekeerd zal worden aan personen die op de registratiedatum van 10 maart 2021 aandeelhouder zijn.

"In 2020 hebben we kunnen profiteren van de activiteiten die zijn ondernomen in het kader van ons verkoopoptimalisatieprogramma en hebben we vooruitgang geboekt met onze strategische initiatieven om een nog gediversifieerder bedrijf te worden," zegt CEO Mohammad Abu-Ghazaleh.  "De nadruk op het verkopen van niet-strategische onderbenutte activa en de versterking van onze kernactiviteiten hebben tot een verbeterde cashflow geleid en onze schuldenlast verlicht. Dankzij ons flexibele, verticaal geïntegreerde platform waren wij beter in staat om te gaan met de gevolgen van ongebruikelijke weersomstandigheden en de Covid-19-pandemie. We zijn daarnaast trots op het feit dat we er tijdens deze mondiale crisis in geslaagd zijn om op diverse terreinen vooruitgang te boeken. Zo namen we vier van onze zes nieuwe containerschepen in gebruik, die ons zullen helpen nog efficiënter te worden en die ook bij zullen dragen aan het verkleinen van onze CO2-voetafdruk. We openden ook een ultramodern pakstation in Californië en een gloednieuwe snijderij en distributiecentrum in Yokohama. We profiteerden bovendien van ons nieuwe avocadopakstation dat we al in december 2019 in gebruik namen."

“We zijn optimistisch dat onze strategische focus op bewerkte producten aansluit bij de huidige verschuiving binnen leveringskanalen die wordt aangejaagd door de 'blijf thuis'-economie," zegt Abu-Ghazaleh. 

Klik hier voor een totaaloverzicht van de financiële resultaten


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven