Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

HAK schaalt productie van het intelligente groentebord voor kinderen op

Enigszins overdonderd door de enorme belangstelling van consumenten voor het in januari door HAK op de markt gebrachte intelligente groentebord dat kinderen moet verleiden dagelijks meer groenten te eten, heeft de fabrikant uit Giessen besloten de productie van 'Het Helpende Bord' voor de derde keer in één maand op te schalen. 

Direct na de introductie op 14 januari ontstond bij de webshop van de Bijenkorf een run op het bord. Volgens HAK directeur Marketing en Innovatie Nicole Freid heeft het Helpende Bord een snaar bij consumenten geraakt en bevestigt het de continue uitdaging die ouders ervaren om hun kinderen dagelijks op een praktische en vrij eenvoudige manier meer groenten te laten eten. Inmiddels heeft HAK de eerste borden van de nieuwe bestelling uitgeleverd aan de Bijenkorf en is het weer beschikbaar in de webshop van de Bijenkorf.

Reacties ver over de landsgrenzen
HAK ontving afgelopen maand honderden positieve reacties, vragen en verzoeken van consumenten (van waar het bord te koop is, tot hun eerste gebruikerservaringen), van onderzoeksinstanties die de langere termijnwerking verder wetenschappelijk willen valideren, van diverse (maatschappelijke) organisaties die een samenwerking aan willen gaan rondom het Helpende Bord tot enthousiaste reacties vanuit het buitenland (Europa, Noord- en Zuid-Amerika) over de unieke vinding van het bord en de bevestiging dat ook buiten Nederland het groente eetprobleem (h)erkend wordt. Ook kreeg het bord veel bijval van duizenden volgers van food influencers die Het Helpende Bord breed en ruimhartig via social media deelden.

Nicole Freid zelf spreekt van een zekere magie die ontstond rondom het Helpende Bord na de lancering: “Nadat de eerste batch borden binnen drie dagen in de webshop van de Bijenkorf al was uitverkocht en er nieuwe geleverd moesten worden, riepen we in koor ‘Help het bord is op’. Tegelijkertijd waren we in euforie en eerlijk gezegd ook wel overdonderd door de impact na de lancering.”

Binnen een maand na de marktintroductie prognosticeert HAK dat de verkoop dit jaar uitkomt op 20.000-30.000 stuks. Freid: “En dat is veel meer dan we van tevoren hadden ingeschat. We krijgen van ouders terug dat ze op zoek zijn naar praktische oplossingen om die kleine lastige groente-eters aan te pakken. Het bord is veel meer dan zomaar een wit bord met een 'kuiltje' erin. Consumenten, zo blijkt, waarderen de slimme combinatie van maatvoering, vorm en kleurstelling en de onderliggende nudgingtechnieken die zorgen dat hun kinderen onbewust verleid worden meer groente te eten."

Ook de kinderen zelf zijn volgens Freid in hun nopjes met dit speciale in hun ogen ‘grote-mensen-bord’. “Voor ons zijn alle hoofdzakelijk positieve reacties een motivatie om voorlopig volop in te blijven zetten op de verkoop van het Helpende Bord. We blijven daarom onderzoeken hoe we de productie en verkrijgbaarheid nog verder kunnen opschalen om op die manier het bereik en de impact van het bord enerzijds zo groot mogelijk te maken, anderzijds de effectieve werking van Het Helpende Bord langdurig te testen en te valideren."  

Klik hier voor meer informatie over het intelligente groentebord.

 

Publicatiedatum: