"Met groente in de hoofdrol is alles mogelijk"

The Greenery lanceert campagne #veggiesfirst

Nederlanders eten structureel te weinig groente, we staan zelfs op nr. 3 van de slechtste groenteneters van Europa. Daar wil The Greenery via het platform Verse Oogst verandering in brengen. Samen met influencer Isabel Boerdam van de Hippe Vegetariër en 30 andere influencers inspireren ze de komende weken met de campagne #veggiesfirst Nederlanders meer groente te eten.

"Wist je dat maar 18,1% van alle Nederlanders aan de dagelijks aanbevolen 250 gram groente per dag komt. Dat kan natuurlijk véél beter. Daarom zeggen wij: #veggiesfirst. Deze nieuwe manier van denken zorgt voor een lekkere, makkelijke én gezonde maaltijd met veel groente. We nemen Nederland mee in een nieuwe routine: #veggiesfirst."

"Bedenk eerst welke groente je graag wilt eten en daarna in welk gerecht je zin hebt, bijvoorbeeld wraps, salade, stamppot of een ovenschotel. Bepaal dan wat je daarbij nog meer nodig hebt (bijvoorbeeld eiwitten, koolhydraten, toppings en een lekker sausje) en je zit gebakken!."

"Voor de campagne ontwikkelden we 9 verrassende recepten die drie groentes in de spotlight zet: bloemkool, aubergine en knolselderij", vertelt marketing manager Harm-Jan Eikelenboom. "Met deze drie groentes als voorbeeld laat de #veggiesfirst campagne zien hoe veelzijdig vegetarisch koken kan zijn als je groente als basis van je gerecht neemt! Denk bijvoorbeeld aan heerlijke volkoren pita’s met knolselderij shoarma of een Perzische auberginestoof met walnoten en granaatappel. Met groente in de hoofdrol is namelijk alles mogelijk!"

Voor meer informatie:
The Greenery
Harm-Jan Eikelenboom
www.verseoogst.nl/veggiesfirst


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven