Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi introduceert eerste click-and-collect-service

Britten creëren deze eeuw de grootste vraag naar groenten en fruit 
Tesco meldt: "Gezonde Britten creëren de grootste vraag naar groenten en fruit deze eeuw, zo blijkt uit de laatste afzetgegevens. Sinds de eerste lockdown vorig jaar is begonnen, hebben thuisblijvende Britten met meer tijd om handen meer tijd kunnen besteden aan thuis koken. Deze trend is opgemerkt in Tesco-winkels in het Verenigd Koninkrijk, waar wekelijks een recordaantal gezonde groenten, fruit en salades wordt verkocht. De meest populaire producten die worden gekocht zijn: Maris Piper aardappelen, een stijging van 60% ten opzichte van een jaar geleden. Limes, ook een stijging van 60%. Aubergines, een stijging van 50%. Pompoen, een stijging van 50%. Prei, een stijging van 40%. Rode uien +30% en appelen +10%"
Bron: tescoplc.com 

Kantar: Online-verkoop bereikt recordhoogte in Ierland
De online-verkoop vertegenwoordigt nu 5,2% van de Ierse retailmarkt, bijna het dubbele van een jaar geleden (2,7%), zo blijkt uit de meest recente marktaandeelgegevens van Kantar. Volgens de gegevens voor de 12 weken tot 24 januari heeft ongeveer 12% van de Ierse shoppers in de eerste vier weken van 2021 online boodschappen gekocht, waarmee eerdere records zijn gebroken. Wat de prestaties van Ierlands grootste retailers betreft, sprong Lidl eruit met een stijging van de omzet in waarde van 25,6% j-o-j. De discounter heeft nu een marktaandeel van 11,9%. SuperValu (22,1% marktaandeel) zag de omzet met 18,5% stijgen, terwijl Tesco (21,9% marktaandeel) de omzet met 16,5% zag toenemen, waarbij beide retailers werden gesterkt door hun online aanwezigheid. Volgens Kantar zag Tesco in deze periode de grootste toename van het aantal boodschappen, waarbij shoppers gemiddeld 3,5 artikelen meer in hun winkelkarretje legden. Marktleider Dunnes Stores (22,6%) zag de laagste groei van alle grote retailers, met een omzetstijging van 11,3%, maar winkelend publiek gaf in deze winkels meer uit dan bij welke andere retailer dan ook.
Bron: esmmagazine.com 

Zweden: ICA ziet omzet in januari met 5,4% stijgen
De Zweedse retailer ICA heeft in januari een omzetstijging van 5,4% geboekt ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. De totale omzet in deze maand bedroeg € 1,02 mld. ICA zei dat de like-for-like omzet ook 5,4% hoger was voor deze maand. Wat de prestaties van de verschillende ondernemingen van de groep betreft, zei ICA dat haar grootschalige Maxi-onderneming ICA Stormarknad een omzetstijging van 9,2% (+8,2% op vergelijkbare basis) kende. ICA Kvantum kende een stijging van 4,2% (+4,7% op vergelijkbare basis), ICA Supermarket kende een stijging van 2,1% (+2,2% op vergelijkbare basis), en ICA Nära convenience kende een stijging van 5,8% (+7,4% op vergelijkbare basis).
Bron: esmmagazine.com 

Nederland: Albert Heijn bekritiseerd om toevoeging aan 'oerwoud' van voedingsetiketten
De grootste Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft zijn eigen milieuvriendelijke logo voor groenten en fruit geïntroduceerd, als aanvulling op zijn kwaliteitslabels voor varkensvlees en zuivelproducten. Het initiatief is bekritiseerd door concurrenten en deskundigen op het gebied van voedingsnormen, omdat het het overvolle veld van milieucertificering nog onoverzichtelijker zou maken. "Hoe meer verschillende keurmerken er zijn, hoe meer consumenten zullen worden afgeschrikt," aldus Joyce van de Bos van EKO in het FD.
Bron: dutchnews.nl 

Italië: Amazon Fresh gaat van start in Milaan 
De Italiaanse tak van Amazon heeft de Amazon Fresh-dienst uitgebreid in Milaan en biedt de mogelijkheid om op dezelfde dag boodschappen te bezorgen. De dienst zal in eerste instantie beschikbaar zijn voor Amazon Prime-klanten in Milaan en omliggende gemeenten (waaronder Cologno Monzese, Rho en Opera). Tegen het einde van het jaar zal de dienst worden uitgebreid naar Rome en andere Italiaanse steden.
Bron: esmmagazine.com 

Portugal: Continente neemt 14,5 mln ton sinaasappelen uit Algarve-regio af   
De Portugese retailer Continente heeft ingestemd met de aankoop van in totaal 14,5 mln ton in de Algarve geteelde sinaasappelen, in het kader van de uitbreiding van zijn steun aan lokale telers. Dit betekent een stijging van 5% ten opzichte van vorig jaar, aldus de retailer.
Bron: esmmagazine.com 

Aldi introduceert eerste click-and-collect-service voor Ierse klanten
Aldi heeft zijn eerste click-and-collect-service voor klanten in Ierland geïntroduceerd. De retailer bevestigde het grote nieuws en zei dat de service ten minste tot begin maart zal worden aangeboden. In eerste instantie zal de dienst beschikbaar zijn in 15 winkels in het hele land, voordat hij in de "nabije toekomst" tot meer winkels zal worden uitgebreid.
Bron: dublinlive.ie 

Amazon koopt de helft van de energie die wordt geproduceerd door een Nederlands offshore windmolenpark
Amazon is van plan de helft van de energie die wordt geproduceerd door een groot nieuw windmolenpark in Nederland te kopen. Shell en Eneco hebben in juli vorig jaar het recht verworven om het 759 megawatt grote windmolenpark in de Noordzee te bouwen. Amazon is van plan meer dan 380 MW van de productie te kopen om zijn activiteiten in Europa van stroom te voorzien.
Bron: cnbc.com 

Publicatiedatum: