Duitsland: Metro benoemt Wuerth-manager Greubel tot CEO
Metro, de Duitse groothandel die sinds het begin van het jaar zonder vaste directeur zit, is van plan Steffen Greubel in deze functie te benoemen. Greubel zal, indien goedgekeurd door de raad van commissarissen, vanaf 1 mei aan het roer staan bij Metro, aldus een verklaring. Hij is momenteel lid van de raad van bestuur van de Wuerth Group, een Duitse producent van schroeven, kleefstoffen en andere bevestigingsmiddelen.
Bron: bloombergquint.com
Polen: AGF rechtstreeks van telers; de nieuwe strategie van Biedronka-winkels
Biedronka richt zich op een samenwerking met lokale Poolse groenten- en fruittelers. Eind 2021 zal 90% van de AGF-verkoop afkomstig zijn van binnenlandse telers, met een groter aandeel leveringen van kleine familieteeltbedrijven. Zij zullen hun producten leveren aan het dichtstbijzijnde distributiecentrum van Biedronka. Dankzij de kortere weg van het veld naar het schap zal levering op een duurzamere en milieuvriendelijkere manier gebeuren.
Bron: agroberichtenbuitenland.nl
Italië: In's Mercato opent 30 nieuwe winkels in 2021
De Italiaanse discounter In's Mercato is van plan zijn merkidentiteit te consolideren en zijn marktaandeel in 2021 uit te breiden. Het merk, dat eigendom is van de retailgroep Pam-Panorama, wil het komende jaar 30 nieuwe winkels openen en 90 winkels restylen in Noordoost-, Noordwest- en Centraal-Italië. De nieuwe winkels zullen de In's Forno bakkerijafdeling en de In's Orto losse groenten- en fruitafdeling omvatten.
Bron: esmmagazine.com
Franse startup Cajoo belooft boodschappen binnen 15 minuten te bezorgen
Cajoo, een nieuwe startup in Frankrijk, belooft binnen 15 minuten boodschappen te bezorgen. Het logistieke e-commercebedrijf heeft € 6 mln opgehaald om dit mogelijk te maken. Cajoo haalde het geld op tijdens een financieringsronde onder leiding van Frst en XAnge, terwijl ook de twee medeoprichters van Chauffeur-Privé (dat nu Kapten heet) meededen. Cajoo lanceerde onlangs zijn mobiele app en is klaar om boodschappen te leveren, te beginnen in Parijs.
Bron: ecommercenews.eu