Britse lockdowns zorgen voor versnelde omzetgroei in de foodretail
De Britse foodretail zag de omzetgroei versnellen tot 12,2% in de laatste periode van 12 weken, omdat de heringevoerde lockdownmaatregelen om de verspreiding van Covid-19 tegen te gaan, ervoor zorgden dat mensen meer uitgaven voor eten en drinken, zo blijkt uit sectorgegevens. Marktonderzoeker Kantar meldt dat het resultaat voor de 12 weken tot 24 januari een jaar-op-jaar groei van 11,4% laat zien en een weerspiegeling is van de beperking van het buitenshuis eten doordat cafés, restaurants en pubs gedwongen sloten. Alleen al in januari gaven shoppers € 1,1 mld meer uit aan voedingsmiddelen en dranken in supermarkten dan in dezelfde periode van vier weken vorig jaar, aldus Kantar, waarbij het gemiddelde gezin € 56 meer uitgaf aan boodschappen.
Bron: reuters.com
VK: IGD onthult nieuwe merkidentiteit
IGD heeft een nieuwe merkidentiteit onthuld die de dynamiek weerspiegelt van de sector waarin de organisatie werkzaam is en die haar engagement om goed te doen onderstreept. De nieuwe visuele identiteit omvat een nieuw logo en een gedurfd kleurenschema, dat al op de website is geïmplementeerd. Daarnaast is de handelsmaatschappij van IGD omgedoopt tot Commercial Insight, terwijl de liefdadigheidsinstelling voortaan verder gaat onder de naam Social Impact.
Bron: esmmagazine.com
VK: Ocado gebruikt elektrische en pedaalkracht voor bezorgdienst Zoom
Ocado is, als onderdeel van een bredere inzet om de uitstoot te verminderen, begonnen met het testen van het gebruik van elektrische en pedaal-aangedreven voertuigen voor zijn snelle boodschappenbezorgservice in Londen. Ocado Zoom leveringen met behulp van de milieuvriendelijke voertuigen is begonnen vanaf een locatie in Acton, West-Londen. De voertuigen zijn een mix van elektrische koelwagens en pedaalaangedreven bakfietsen die tot 64 km kunnen rijden. Ocado beweert dat elk voertuig emissievrij is en dat elke levering met hen de noodzaak van een benzine-alternatief vervangt.
Bron: kamcity.com
Britten maken het de grootste Veganuary ooit en ook de vraag naar alcoholarm en alcoholvrij stijgt
Britten hebben van deze Veganuary de grootste ooit gemaakt met een vraag naar plantaardige voeding die met meer dan een derde is gestegen ten opzichte van vorig jaar, onthult Tesco. En ondanks de verleiding voor Britten om 'Dry January' dit jaar achterwege te laten vanwege de lockdown, zag de supermarkt ook een sterke stijging van de vraag naar veel alcoholarme en -vrije producten ten opzichte van 2020. In totaal is de vraag naar plantaardige voeding deze maand met meer dan 35% gestegen ten opzichte van de vorige Veganuary.
Bron: tescoplc.com
VK: Update over de overname van Asda door Issa Brothers en TDR Capital
Na de aankondiging door zowel de EG Group als de Issa Brothers en TDR Capital, waarin de voorgestelde financieringsstructuur voor de overname van Asda wordt geschetst, zei Roger Burnley van Asda: "De aankondigingen van vandaag zijn een belangrijke stap in de overname van Asda van Walmart door de Issa Brothers en TDR. De belangrijkste elementen hebben betrekking op de wijze waarop zij voornemens zijn hun aankoop te financieren en omvatten de voorgestelde verkoop van de Asda-benzineparkeerplaatsen aan EG Group. Hoewel de transactie nog moet worden goedgekeurd door de CMA, zullen wij nauw samenwerken met onze nieuwe eigenaren over de wijze waarop deze Asda-vestigingen als onderdeel van de EG Group onder het Asda-merk zullen opereren en ervoor zullen zorgen dat zij een prijsleider in de brandstofsector blijven."
Bron: corporate.asda.com