Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bonduelle ziet omzet in Europa met 1,2% stijgen in eerste halfjaar 2020/21

De omzet van de Bonduelle Groep voor het 1ste halfjaar van het boekjaar 2020-2021 bedraagt 1.441,5 miljoen euro, stabiel met -0,1% op gerapporteerde cijfers en een stijging van +3,9% op vergelijkbare basis.

De negatieve effecten van de wisselkoersen hebben bijgedragen tot -4% op de cijfers van het 1e halfjaar, te verklaren door een sterkere euro, vooral tegenover de Russische roebel en de Amerikaanse en Canadese dollar. De consolidatiekring van de groep is in de verslagperiode niet gewijzigd.

De omzet over het tweede kwartaal vertoont een stijging van +0,4% in vergelijking met de gerapporteerde cijfers en van +5,8% bij constante consolidatiekring en wisselkoersen.

Europa
De omzetgroei van de Zone Europa, die 45% van de activiteit over de periode vertegenwoordigt, vertoont voor het 1e halfjaar een globale groei van +1,2% op gerapporteerde basis en van +1,5% op vergelijkbare basis.

De groei in het 2e kwartaal bedraagt respectievelijk +3,2% en +3,7%. De segmenten met lange houdbaarheid (conserven en diepvriesproducten) van de retailactiviteit kenden een forse groei in het 1e semester en nog meer in het 2e kwartaal, vooral voor de merkproducten Bonduelle en Cassegrain, als gevolg van de gezondheidscrisis en de daarmee gepaard gaande maatregelen (avondklok, etc.) die tot een hernieuwde belangstelling voor deze productcategorieën met lange houdbaarheid leidden.

Dit fenomeen heeft het mogelijk gemaakt de sterke daling van de activiteit in het segment van de foodservice op te vangen, met name voor diepvriesprodukten, die in de betrokken periode nog steeds stagneerden (sluiting van de commerciële catering, thuiswerk, enz.) en voor versproducten, waarvan de markt in de 3 betrokken landen (Frankrijk, Italië, Duitsland) aanzienlijk is gekrompen, als gevolg van het geringere verkeer in de winkels.

Rekening houdend met het seizoensgebonden karakter van de productie en de opnieuw moeilijke oogsten in de zomer van 2020, zou het hoge activiteitsniveau dat in het begin van het boekjaar werd opgetekend, op termijn kunnen worden afgezwakt door een tekort aan product, met bijgevolg een daling van de verkoop in het voorjaar van 2021.

Klik hier om het volledige verslag te lezen.

Voor meer informatie:
Twitter: @Bonduelle_Group
Financieel nieuws: @BonduelleCFO

Publicatiedatum: