Vervoerders stappen over op onbegeleid transport op veerboten

Volgens een woordvoerder van Brittany Ferries verscheept een groeiend aantal transportbedrijven goederen met onbegeleide vrachtwagens. De vraag neemt toe en de havens die Brittany Ferries aandoet aan het westelijke Kanaal in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk zijn beter voorbereid om deze onbegeleide ladingen te ontvangen. Brittany Ferries denkt dat meer transportbedrijven in de komende maanden richting het VK gaan en heeft vervoerders en logistieke bedrijven aangespoord contact op te nemen.

"Zaken zoals negatieve Covid-testen voor chauffeurs dragen zeker bij aan de trend voor onbegeleide ladingen," zegt Simon Wagstaff, directeur vrachtvervoer bij Brittany Ferries. "Er zijn echter ook andere financiële voordelen verbonden aan het rijden zonder chauffeur. We weten bijvoorbeeld van een groot transportbedrijf in Ierland dat wederzijdse afspraken heeft gemaakt met een ander transportbedrijf in Spanje, waarbij trailers voor elkaar worden afgezet en opgehaald. Dat is een kosteneffectieve manier van zakendoen."

Alle veerbootmaatschappijen hebben in januari minder vracht gerapporteerd als gevolg van de vrees voor de Brexit en het opbouwen van boekingen door bedrijven. Maar hoewel de volumes laag zijn, zegt Brittany Ferries dat het aandeel van niet-begeleide trailers al veel hoger is dan in voorgaande jaren.

Galicia is het nieuwste Ro-Pax schip van Brittany Ferries en vaart tussen Santander in Spanje en Portsmouth. Sinds het begin van de afvaarten begin december bestaat ongeveer 40% van de vracht van Galicia uit onbegeleide trailers.

Bron: globalcoldchainnews.com
Foto: Brittany Ferries


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven