Tesco ziet hoge omzetstijging in prei, kool, broccoli en spruiten

Rusland: X5 Retail Group ziet digitale omzet meer dan verdrievoudigen in 2020
X5 Retail Group meldde dat de omzet van zijn verschillende digitale platformen met 362,2% j-o-j is gestegen als gevolg van de coronapandemie. De digitale tak van de groep, waartoe Perekrestok Vprok, expresbestellingen en 5Post behoren, boekte dit jaar een omzet van € 220 mln. De omzet van de online hypermarkt steeg met 207,9% j-o-j, voegde het bedrijf eraan toe.
Bron: esmmagazine.com 

Les Mousquetaires: Omzet stijgt met 2,3% tot € 46,3 mld in FY2020
Les Mousquetaires heeft de resultaten voor het volledige jaar 2020 bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat de inkomsten, inclusief brandstof, met 2,3% zijn gestegen tot € 46,3 mld. Les Mousquetaires meldde dat de foodretail een omzet van € 37,8 mld behaalde met zijn activiteiten in België, Frankrijk, Polen en Portugal. Op de thuismarkt kende Intermarché een groei van 1,4% tot € 32,5 mld. Deze groei werd echter sterk beïnvloed door een omzetdaling van brandstoffen die de sterke stijging van de omzet van voedingsmiddelen tenietdeed.
Bron: retailanalysis.igd.com 

VK: John Lewis verhoogt winstverwachting na veerkrachtige Kerstperiode
Het Britse John Lewis Partnership heeft zijn jaarlijkse winstverwachting verhoogd en beweert dat de handel tijdens de Kerstperiode beter heeft standgehouden dan verwacht, wat wijst op de kracht van zijn Waitrose-supermarktketen en online-aanbod tijdens de sluitingstijden. Het warenhuis- en supermarktconcern, dat in handen is van werknemers, verklaarde dat het nu verwacht dat de winst hoger zal uitvallen dan de prognoses van september, toen het een klein verlies of een kleine winst voorspelde voor de periode 2020/21. John Lewis publiceert zijn jaarresultaten op 11 maart.
Bron: reuters.com 

VK: Groenten ineens heel trendy dankzij lockdown en de vegan revolutie
Tesco meldt: "Groenten zoals kool, spinazie en zelfs spruitjes, zijn erg trendy geworden nu aan huis gebonden, opgesloten Britten met meer tijd om handen terugkeren naar het zelf bereiden van maaltijden. En de groeiende populariteit van plantaardige evenementen zoals Meat Free Mondays en Veganuary hebben ook veel gedaan om het eten van groenten aan te moedigen. De trend is zo uitgesproken dat Tesco nu samenwerkt met zijn Britse leveranciers om meer te telen om aan de vraag te voldoen. De grootste toename is te zien bij prei en kool, maar ook bij broccoli en spruitjes. Sinds de eerste lockdown in maart 2020 heeft Tesco de volgende stijgingen ten opzichte van het voorgaande jaar gezien:
Prei - vraag gestegen met meer dan 30%;
Kool - bijna 25% meer;
Broccoli - stijging met 20%;
Spruiten - 10% meer;
Boerenkool - stijging van 10%;
Spinazie - een stijging van bijna 10%." 
Bron: tescoplc.com 


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven