Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lucie Dumont, Estivin Groupe:

Binnen de Franse convenience-sector is nog aardig wat winst te behalen

Het groeten- en fruitsnijstation van Groupe Estivin Fresh'Envie biedt een breed aanbod aan vers gesneden groenten en fruit aan. Tijdens deze periode die onder invloed van het coronavirus en de coronavirusmaatregelen staat, is de vraag kleiner.

“De Fransen zijn weer aan het koken. Ze eten dan ook vooral eersteklas groenten,” legt Lucie Dumont, directeur van Fresh’Envie, uit. “Hetzelfde geldt voor fruit. Gesneden fruit - makkelijk mee te nemen en veel gegeten als tussendoortje - is minder gewild omdat veel mensen op dit moment thuiswerken.”

Volgens Lucie Dumont is dit echter slechts tijdelijk. Ze voegt eraan toe dat in Frankrijk de markt voor vers gesneden producten nog geen volgroeide markt is. “In landen als de Verenigde Staten, waar klanten gewend zijn om kant-en-klare producten te gebruiken, is daar wél altijd veel vraag naar. In Frankrijk is de markt nog volop in ontwikkeling."

De klantenkring van Fresh'Envie breidt zich steeds verder uit. De supermarkten zijn verantwoordelijk  voor het grootste deel van de omzet. "We passen het bereik en het gewicht aan aan de eisen van het merk. Wij leveren maatwerk. Ook voor afhaalrestaurants zijn we een assortiment aan het ontwikkelen, waarvan gesneden courgettes en kastanjepompoenen in verpakkingen van 1-5 kilo in ieder geval een onderdeel zijn."

Een seizoensassortiment aangeboden voor klanten
Van begin oktober tot eind maart biedt Fresh'Envie een breed assortiment aan wintergroenten aan. Denk dan aan pompoen en soepmixen. Het zomerassortiment, beschikbaar van april tot september, bestaat uit fruit als meloen, watermeloen en aardbeien. Het seizoensassortiment vormt een aanvulling op een permanent beschikbaar assortiment met onder meer geraspte wortel en komkommer.

Ook aandacht voor lokale groenten
Lucie Dumont benadrukt dat Fresh’Envie zo veel mogelijk werkt met lokale producten. "Dit kan natuurlijk niet bij alle producten (als ananas of kokos), maar een groot deel van ons assortiment komt uit Frankrijk zelf en is dus lokaal geteeld.

Onze producten hebben een zeer korte houdbaarheid, we willen onze klanten versheid kunnen garanderen en daarom mogen we niet te veel tijd verspillen aan transport. De producten komen 's ochtends vroeg op ons station aan. Na een kwaliteitscontrole en een snijvoorbereiding worden ze verpakt.

De eerste vrachtwagens vertrekken om 14.00 uur, de laatste om 18.00 uur. Vers snijden is een activiteit die een beheersing van verschillende aspecten van deze techniek vereist. Alleen zo blijven alle natuurlijke smaken van de producten behouden. We bieden smaken zonder toevoegingen, zonder toegevoegde suikers of conserveermiddelen) aan: 100% natuurlijke en verse producten."

Voor meer informatie:
Lucie Dumont
Groupe Estivin - Fraîch’Envie
Telefoon: +33 2 47 32 32 84
lucie.dumont@estivin.fr  
www.estivin.fr  

Publicatiedatum: