Marktaandeel Albert Heijn gegroeid naar 35%

Het marktaandeel van Albert Heijn is in 2020 gestegen naar 35,0% (bron: Nielsen), een groei van 0,1%. vooral door de sterk toegenomen vraag naar het thuisbezorgen van de boodschappen. Zo liet ah.nl een sterke groei zien. Dit reflecteert een jaar van extremen, waarin Albert Heijn naast grote drukte ook te maken had met de sluiting van een aantal Albert Heijn to go’s bij universiteiten en NS-stations en winkels in de binnensteden die het aantal klanten zagen teruglopen.



“2020 is een jaar dat we nooit zullen vergeten. Meer dan ooit zijn we ons bewust van de vitale rol die supermarkten spelen in het dagelijks leven. We hebben alles op alles gezet om ervoor te zorgen dat klanten gewoon hun boodschappen konden doen. Een veilige winkel- en werkomgeving stond daarbij voorop,” zegt Marit van Egmond, algemeen directeur Albert Heijn. “Daarnaast was er ruimte voor initiatieven om klanten meer keuze en gemak te bieden zoals de uitbreiding van de online capaciteit, uitrol van zelfscan en versterkte focus op gezonder assortiment. Een groot compliment aan alle 100.000 collega’s, onze partners en leveranciers voor hun veerkracht en zorg, waardoor we onze klanten konden helpen in dit uitzonderlijke jaar.” 

Vooruitblik 2021
In 2021 zet Albert Heijn de missie voort om klanten alle ingrediënten voor een beter leven te bieden. Het jaar begon met volop inspiratie en informatie in het Beter Eten magazine, met lekkere gezonde recepten voor onder de twee euro en veel Prijsfavorieten. Ook op het gebied van digitaal worden in 2021 al snel stappen gezet: na de succesvolle lancering van AH Compact in Haarlem en Nijmegen rolt Albert Heijn deze nieuwe dienst de komende maanden verder uit. 

Bron: Albert Heijn


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven