Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

100 nieuwe Volvo Trucks voor Van Straalen de Vries

Transportbedrijf VSDV (Van Straalen de Vries) uit Zwaagdijk heeft een order voor bijna 100 nieuwe Volvo FH en FM-trekkers getekend. De order bevat zowel trucks die rijden op LNG als I-Save trucks met Turbo Compound-motor. Vooral het gunstige brandstofverbruik en de lage CO2-uitstoot, het Maut-voordeel met LNG en het goede zichtveld waren voor VSDV redenen opnieuw voor Volvo-trucks te kiezen. De trucks worden ingezet voor internationaal transport en winkeldistributie.

De order van 98 nieuwe Volvo-trucks voor VSDV bestaat uit Volvo FH I-Save 4x2 en 6x2 met 460 pk, Volvo FH LNG met 460 pk en Volvo FM met 420 pk, waaronder Volvo FM LNG-trucks. Met de Volvo FH I-Save kan een brandstofbesparing tot 10% worden gerealiseerd. Hiermee worden niet alleen brandstofkosten gereduceerd, maar ook de CO2-uitstoot. Ook LNG-trucks leveren een positieve bijdrage aan CO2-besparing. Met een LNG-trekker wordt gemiddeld 20% CO2 bespaard.

Minder brandstof dus minder CO2
Vooral de toenemende vraag naar schonere transportoplossingen onder haar opdrachtgevers en het verlagen van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot was voor VSDV reden in LNG en I-Save te investeren. Daarnaast speelde het Maut-voordeel met LNG een grote rol in de keuze voor LNG-trucks. Tot eind 2023 hoeven trucks op LNG geen Maut te betalen op de Duitse wegen. De besparing kan daarmee, afhankelijk van de gewichtsklasse, oplopen tot 18,7 eurocent per kilometer.

“We leveren niet in op rijprestaties, want de LNG-motor werkt volgens het dieselprincipe, maar we besparen wel gemiddeld 20% CO2. Hiermee kunnen we een mooie stap zetten in het verlagen van onze CO2-uitstoot. Ook de Volvo’s FH I-Save stoten minder CO2 uit doordat ze gewoonweg minder brandstof verbruiken. Dit komt naar voren uit testen van onder andere TNO en bovendien leverden de trucks ook aan ons het bewijs. Wij hebben al enkele maanden Volvo’s met I-Save in onze vloot rijden. Deze trucks hebben een prima verbruik en leveren toch heel goede prestaties”, verklaart Rober van Straalen, algemeen directeur van VSDV.

Dat het zichtveld van de Volvo FM met 10% is verbeterd, was voor VSDV reden om vooral in de winkeldistributie Volvo’s FM in te zetten. De uitstraling van de nieuwe Volvo-trucks vormde een belangrijke factor: VSDV wil met de nieuwe modellen hun waardering uitspreken naar hun chauffeurs: “Door onze keuze voor nieuwe modellen Volvo FH en FM willen we een stukje waardering meegeven aan onze chauffeurs. Zij werken iedere dag keihard. Onze chauffeurs rijden graag met de Volvo en wij zien een sterke TCO. Kortom, een win-win situatie”, besluit Rober van Straalen.

De eerste nieuwe trucks voor VSDV worden in april 2021 op de Nederlandse wegen verwacht.

Voor meer informatie:
Van Straalen de Vries Transport
Groothandelsmarkt 8-10
1681 NN Zwaagdijk
0228-587832
info@vsdv.nl   
www.vsdv.nl   


 

Publicatiedatum: